خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری:

تلاش دیرینه برای ایجاد شکاف قومی در ایران راه به جایی نمی‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۷۶

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد شکاف‌های قومی، زبانی و عقیدتی در ایران سابقه‌ دیرینه میان بدخواهان کشور دارد، اما این بار کج مثل همیشه به منزل نمی‌رسد.

به گزارش ایلنا، محمدصادق خیاطیان در واکنش به هجمه اخیر ایران‌ستیزان به زبان فارسی، این کنشگری مغرضانه را یکی از بخش‌های پازل برنامه‌ریزی بلندمدت بدخواهان ایران برای ایجاد شکاف زبانی، قومی و عقیدتی دانست و با انتشار یادداشتی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: هم‌زیستی مهربانانه مردم ایران که از قرن‌ها پیش تا به امروز امتداد یافته، گواهی روشن بر بطلان ادعاهای پروپاگاندیست‌هایی است که به اسم رسانه‌نگار در آسمان لندن، رویای تجزیه ایران یکپارچه را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد شکاف‌های قومی و زبانی و عقیدتی در ایران البته سابقه‌ای دیرینه در میان بدخواهان این مرز و بوم دارد؛ اما این بارِ کج مثل همیشه به منزل نمی‌رسد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ایرانیان هوشیارند و مقهور این قبیل فضاسازی‌های مغرضانه نمی‌شوند، اظهار داشت: فارسی، زبان شعر و ادب و تمدن و متعلق به همه ایرانیان است، این سرمایه ملی، میراث کهن این سرزمین و نخ تسبیح انسجام، همدلی و همزبانی همه اقوام میهن ماست.

خیاطیان افزود: دوست داشتن این زبان البته منافاتی با تعزیز و تعلیم و حفظ زبان‌های محلی ندارد. این زبان‌ها هم پشتوانه فرهنگ ما هستند و اگر با جان و دل از آن‌ها صیانت نکنیم، بخش مهمی از فرهنگ مشترک ما از دست خواهد رفت.

گفتنی است، این واکنش در پی پخش برنامه‌ای علیه زبان فارسی در یکی از رسانه‌های معاند که سعی در القای شکاف‌های قومی، زبانی و عقیدتی در ایران داشته، صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز