خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد استان قم:

رسانه‌های قم سهم قابل توجهی از اخبار کشور را پوشش می‌دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: رسانه‌های این استان سهم قابل توجهی از اخبار کشور را به خود اختصاص می‌دهند، به همین علت نقش مطبوعات قم در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار قابل توجه است.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، از برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان قم یاد کرد و اظهار کرد: برگزاری مراسم غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) و اردوی فرهنگی تفریحی سازمان بسیج رسانه استان قم از دیگر برنامه‌های انجام شده برای خبرنگاران در روزهای اخیر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ۲۶۴ نشریه، دو فصلنامه، پایگاه خبری و خبرگزاری در استان قم فعال هستند، اظهار کرد: این جمعیت سهم قابل توجهی از اخبار کشور را به خود اختصاص می‌دهند به همین علت نقش مطبوعات استان قم در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه مشکلات خبرنگاران باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: براساس تدبیر مسؤولان دولت تدبیر و امید هزینه بیمه خبرنگاران با تأخیر چندماهه پرداخت می‌شود اما رسانه‌های استان برای انجام این اقدام نیازمند نقدینگی هستند به همین علت باید نسبت به تأمین این نقدینگی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی بر لزوم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان قم بر اساس اساسنامه و نظرهای کارشناسی تأکید و عنوان کرد: امیدواریم با تعیین اعضای خانه مطبوعات بتوانیم در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر : ۳۹۹۱۵۷