خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان‌قم مطرح‌کرد؛

سانسور اخبار دیدار وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید توسط برخی رسانه‌ها/ صداوسیما می‌توانست بهتر عمل کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه با سانسور خبری برخی روزنامه‌های کشور در خصوص دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع تقلید روبرو بودیم، گفت: صدا و سیما نیز می‌توانست بهتر عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت السلام و المسلمین عباس دانشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر چند روز قبل علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای شیعه در این شهر، اظهار داشت: این سفر در راستای ارتباط بیشتر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم و آگاهی از نقطه نظرات ایشان صورت گرفت. 

وی افزود: جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به شهر قم با حضرات آیات وحید خراسانی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و گرامی دیدار کردند که همه این دیدار‌ها در فضایی بسیار صمیمانه صورت گرفت و مراجع تقلید نیز از عملکرد وزارت ارشاد و جناب آقای علی جنتی تقدیر و تشکر کردند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تصریح کرد: با وجود کیفیت بالای این دیدار‌ها و پوشش خبری برخی رسانه‌ها از دیدارهای صمیمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید، اما متأسفانه با سانسور خبری توسط برخی از روزنامه‌های کشور روبرو بودیم. 

وی افزود: این رفتار برخی روزنامه‌ها در سانسور اخبار دیدراهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع تقلید در قم، نشان از یک تضاد و پاردوکس می‌کند؛ چرا که این رسانه‌ها از طرفی خواهان ارتباط دولتمردان با مراجع تقلید و علما هستند و از سویی اخبار مهمی مانند دیدار وزیر ارشاد با مراجع تقلید را به گونه‌ای معنادار پوشش خبری نمی دهند و سانسور می‌کنند که البته این موضوع قابل توجه است. 

دانشی گفت: امیدواریم این رسانه‌های خاص، در یک فضای منطقی، اخبار روز و به ویژه خبرهای مربوط به دولتمردان را پوشش داده و در کنار نقد منصفانه‌، نقاط مثبت دولت را نیز بیان کنند. 

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در انعکاس اخبار دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع تقلید نیز گفت: انعکاس اخبار دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع تقلید در صدا و سیما نیز می‌توانست گسترده‌تر باشد که انشاالله انتظار داریم در سفرهای آتی دولتمردان به قم، توجه بیشتری به این گونه اخبار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محرمانه بودن دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع تقلید که توسط یکی از خبرنگاران مخالف دولت روحانی مطرح شد را رد کرد و گفت: به دلیل فضای دفتر برخی از مراجع تقلید، فقط محدودیت تعداد خبرنگار وجود داشت، اما دیدار‌ها محرمانه نبود.

کد خبر : ۳۲۲۱۶۳