خبرگزاری کار ایران

با حضور پزشکان متخصص صورت می گیرد؛

برپایی درمانگاه صلواتی سیدالشهداء قم در روزهای تاسوعا و عاشورا

برای چندمین سال متوالی و در روزهای تاسوعا و عاشورا، درمانگاه صلواتی سیدالشهداء در قم با حضور پزشکان عمومی و متخصص برپا می شود.

به گزارش ایلنا از قم، محمد خامه یار، ظهر امروز در نشستی خبری با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: همانند سال های گذشته، امسال نیز درمانگاه صلواتی سیدالشهداء به صورت تمام وقت پذیرای مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه محل این درمانگاه دبیرستان دین و دانش در خیابان 19 دی است، افزود: با توجه به اینکه در روز تاسوعا عاشورا خدمات پزشکی فقط در مراکز درمانی عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است این درمانگاه برای دسترسی بهتر مردم به پزشکان عمومی و متخصص مد نظر قرار گرفته است.

مدیر درمانگاه صلواتی سیدالشهدا (ع) با تاکید بر اینکه این درمانگاه با حضور 80 متخصص که بیشتر از رزمندگان دفاع مقدس هستند اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات پزشکی و پیراپزشکی از ساعت 8 صبح روز تاسوعا تا 8 شب عاشورا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر شیفت کاری پزشکان عمومی خانم و آقا حضور دارند، تصریح کرد: تخصص‌های مختلف از جمله، تغذیه، زنان و زایمان، چشم پزشکی و تخصص‌های دیگر حضور دارند.

خامه یار با بیان اینکه خود این پزشکان از نظر مالی هم این درمانگاه را یاری می‌کنند، تاکید کرد: پزشکانی از شهرهای دور دست، از تهران و خراسان رضوی هم برای این کار مقدس حضور پیدا می‌کنند.

مدیر درمانگاه صلواتی سیدالشهداء قم با اشاره به اینکه بنیان این کار فرهنگ سازی کار خیر بدون چشم داشت را گسترش می‌دهد، افزود: شهرداری قم هم در برخی از مراکز درمانی این فعالیت را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربیات سال گذشته از برخی از تخصص‌هایی که ارباب رجوعی نداشته است فاکتور گرفتیم، تاکید کرد: در زمینه داروی رایگان بیماران هم موسسه‌ای در کنار درمانگاه با حفظ عزت نفس بیمار و بدون اینکه بداند به وی کمک می‌شود داروی رایگان در اختیارش قرار می‌دهد.

خامه یار با اشاره به اینکه تمام نیروهای هیئت مدیره هم به صورت صلواتی در این درمانگاه کار می‌کنند، افزود: در هیچ ساعتی این درمانگاه بدون پزشک و متخصص نمی‌ماند و همیشه پزشک متخصص حضور دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 نفر به این درمانگاه مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: 90 درصد از این مراجع کنندگان نیاز به درمان داشتند که تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر این درمانگاه صلواتی با اشاره به اینکه این درمانگاه آمادگی پذیرش 5 هزار نفر را دارد، تاکید کرد: 80 نفر از پزشکان در 3 طبقه به خدمت رسانی به مراجعه کنندگان مشغول می‌شوند.

خامه یار با بیان اینکه بیمارستان کامکار هم با این پایگاه همکاری می‌کند، افزود: خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی اورژانسی در بیمارستان کامکار با هماهنگی درمانگاه انجام می‌شود.

کد خبر : ۳۱۵۲۹۴