خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه پژوهشکده مهدویت:

بالارفتن سن ازدواج یکی از عوارض مصرف‌ گرایی و مدگرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۸۴۲

با کمال تأسف سومین کشور در مصرف لوازم آرایشی هستیم / ساده زیستی یک اصل است / مؤمن کمتر مصرف می‌کند ولی بازده، کمک و برکاتش به جامعه و مردم بیشتر است.

ایلنا: رییس مؤسسه آینده روشن با بیان این‌که بالارفتن سن ازدواج یکی از عوارض مصرف‌گرایی و مدگرایی است، گفت: همین امر است که مانع از تشکیل زندگی‌های سالم در جامعه امروز شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌ الاسلام سید مسعود پورسید آقایی، رییس مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) شب گذشته در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران گفت: زندگی پیامبر اکرم صلی ‌الله علیه و آله برای ما مسلمانان سراسر الگو است.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در زندگی بسیار کم ‌مصرف بود ولی در عین حال ثمرات و بازده بسیاری را برای جامعه اسلامی داشت، افزود: این در حالی است که ما به عنوان یک کشور مسلمان و شیعه از لحاظ مصرف‌گرایی آمار بالایی را در جهان به خود اختصاص داده‌ایم و سیره و منش پیامبر اکرم(ص) را فذاموش کرده‌ایم.

رییس مؤسسه آینده روشن اظهار داشت: امروز ما با کمال تأسف سومین کشور در مصرف لوازم آرایشی هستیم و این برای کشوری که شیعه است و راه اهل ‌بیت علیهم‌السلام را می‌ پیماید امری زشت و نگران ‌کننده است.

حجت‌ الاسلام پورسید آقایی با اشاره به این‌که در روایات سفارش بسیاری به جلوگیری از اسراف و مصرف‌گرایی شده است، خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ساده زیستی یک اصل است و انبیاء و اولیاء نیز توجه خاصی به این مطلب داشته‌ اند.

وی با بیان اینکه مصرف گرایی و مدگرایی در دنیای امروز عوارض بسیار زیادی دارد تصریح کرد: نمونه بارز آن بالا رفتن سن ازدواج در جوانان است و همین مدگرایی و مصرف گرایی است که مانع از تشکیل زندگی‌ های سالم در جامعه امروز شده است.

رییس مؤسسه آینده روشن بیان داشت: اگر می ‌خواهیم زندگی خوب و خوشی را تجربه کنیم باید زندگی پیامبر اکرم(ص) را برای خودمان الگو قرار داده و با مصرف کم، بازده و ثمره بیشتر برای جامعه داشته باشیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مؤمن که پیامبر اکرم(ص) به آن سفارش کرده‌اند و ائمه معصومین علیهم ‌السلام نیز درباره آن سفارش داشته‌اند، کم‌ مصرف‌ بودن است، یعنی مؤمن کمتر مصرف می‌کند ولی بازده، کمک و برکاتش به جامعه و مردم بیشتر است.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به این که هر مؤمن وظیفه دارد به اندازه توان خود به دیگران کمک کند، یادآور شد: اگر ما امروز به افراد جامعه به ویژه جوانان کمک کنیم هم فقر از بین خواهد رفت و هم جوانان می توانند با کاهش برخی توقعات به زندگی خود سر و سامان بخشیده و ازدواج کنند.

وی در پایان ابراز داشت: اگر می خواهیم رضایت خداوند را جلب کنیم و امام زمان(ع) نامه عمل ما را امضا کند و از ما خوشحال و راضی باشد باید کم‌ هزینه و پربازده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز