خبرگزاری کار ایران

آیت الله حسینی بوشهری:

نباید گوگل، عاشورای ما را به نفع صهیونیست‌ ها مصادره کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۷۸

امروزه پهنای باند ما را غربی ها می‌دهند / هیچ جناح سیاسی تا ابد پایدار نیست / در عرصه آموزشی نیازمند ایجاد زیرساخت‌ های بزرگ در سطح کشور هستیم.

ایلنا: مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امروزه پهنای باند ما را غربی ها می‌دهند، ما باید به دنبال خروج از این وضعیت باشیم و این عرصه را خود در دست بگیریم؛ نباید گوگل، عاشورای ما را به نفع صهیونیست‌ ها مصادره کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسینی بوشهری صبح امروز در هشتمین همایش دفتر همکاری های آموزش و پرورش و حوزه با عنوان «تربیت اسلامی و فضای مجازی، چالش ها و راهکارها»، که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قم، اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش دو نهاد علمی و فرهنگی کشور هستند که وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی را در این کشور بر عهده دارند

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ادامه داد: شرط تاثیرگذاری بیشتر طلاب و مربیان را عامل بودن به گفته ‌ها و نکته‌هایی است که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که اینترنت و فضای مجازی، فضایی بدیع و هیجان انگیز است ابراز داشت: امروزه می‌توان گفت که هیچ چیزی وجود ندارد که در اینترنت وجود نداشته باشد؛ انواع و اقسام اطلاعات در موضوعات مختلف، با مراجعه به فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروزه عنوان می‌شود که ۷۱ درصد افراد بین ۱۵ تا ۳۰ سال حداقل یک بار محیط چت را تجربه کرده اند؛ زیرا با آن می‌توانند با گروه های مختلف مردم ارتباط برقرار کنند.

آیت الله بوشهری ادامه داد: در کنار این مسئله، کتابخانه های تخصصی و مجازی زمینه مهم دیگری هستند که گروه ‌های مختلف را به سمت خود می‌کشند و در این زمینه می‌توان حتی آن را یک تهدید یا فرصت بالقوه نیز دانست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: دشمنان می ‌توانند با سایت‌ ها و کتابخانه های تخصصی مجازی، تهاجم فرهنگی خود را روی نسل جوان ما به صورت مستقیم دنبال کنند.

وی افزود: حجم عظیم فضای مجازی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشد که لازم است، در این عرصه توجه جدی و کاملی به این حوزه شود و باید از این فرصت ‌های مهم برای ترویج مبانی دینی و الهی و مقابله با تهاجمات دشمن استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فلسفه همکاری حوزه و آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش این ظرفیت عظیم را بسترسازی کند، تا حوزه‌ بتوانند با حضور فعال در عرصه تولید محتوا، به افزایش دانایی و پوشش فرهنگی جوانان، پاسخ به شبهات آن ها، در اختیار قرار دادن معارف اصیل انسانی و تلاش در جهت ارتقاء رشد و کمال انسانی اقدام کند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، ظرفیت آموزش و پرورش را بسیار بالا دانسته و گفت: در عرصه آموزشی نیازمند ایجاد زیرساخت‌ های بزرگ در سطح کشور هستیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ های کشور در این رابطه استفاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که به هیچ عنوان نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم، ابراز داشت: امروزه پهنای باند ما را غربی ها می‌دهند، ما باید به دنبال خروج از این وضعیت باشیم و این عرصه را خود در دست بگیریم؛ نباید گوگل، عاشورای ما را به نفع صهیونیست‌ ها مصادره کند.

وی با اشاره به این که تفاهم ‌نامه های حوزه و آموزش و پرورش باید به سرعت عملیاتی شود و نباید در حد یک کاغذ امضا شده در بایگانی‌ها قرار بگیرد، تاکید کرد: این تفاهمات باید به سرعت اجرایی شود تا برکات و ثمرات آن را زودتر بچشیم. زیرا خدا دوست دارد که نعمتی که به انسان می‌دهد ثمره آن را در رفتار و در عالم خارج ببیند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه به طور کامل آمادگی دارد در همه عرصه ها با آموزش و پرورش همکاری کند تا نسل جوان که در آینده اداره امور کشور به دست آنان خواهد افتاد را به نحو احسن تربیت کند.

وی در پایان تاکید کرد: همکاری حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش باید در حوزه های مختلف ادامه داشته باشد و این همکاری ها باید بدون هرگونه جناح‌ بندی سیاسی باشد؛ زیرا هیچ جناح سیاسی تا ابد پایدار نیست و اگر همه برای دینمان تلاش کنیم و دین را محور قرار دهیم، این همکاری ها مستمر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز