خبرگزاری کار ایران

نه تصویب کننده، نه طراح و نه پیشنهاد دهنده هستم؛

فرماندار قم: ضامن موفقیت طرح بی آر تی نیستم / طرحی که با رضایت مردم همراه نباشد محکوم به شکست است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۰۲

شهر را موش آزمایشگاهی نمی دانم / نه تصویب کننده، نه طراح و نه پیشنهاد دهنده طرح بی آرتی قم هستم؛ / اگر بنا بر وجود زیرساخت باشد، باید بسیاری از خیابان های قم را تعطیل کنیم.

ایلنا: فرماندار قم در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقادات از اجرای طرح بی آر تی قم که بدون زیرساخت اجرایی شده و نظر برخی از مردم مبنی بر این که مسئولان شهر، قم را موش آزمایشگاهی کرده و روزی طرحی را اجرا و روزی آن را جمع آوری می کنند، و آیا خود شما به عنوان یکی از مسئولان شهر چنین تفکری دارید؟ گفت: این طور نیست.

اسماعیل زارعی کوشا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که طرح اتوبوس های بی آر تی در برخی از خیابان های قم، چرا بدون وجود زیرساخت های لازم و استاندارد اجراء شد؟ اظهار داشت: رفته رفته زیرساخت باید شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود عدم زیرساخت های لازم برای بی آر تی، چه اصراری به اجرای این طرح داشتید؟ گفت: نمی توانیم معطل بمانیم که همه زمینه ها به طور ۱۰۰ درصد فراهم شود و بعد کار را شروع کنیم؛ از این رو چاره ای نداریم و باید به این سمت برویم؛ زیرساخت ها فراهم می شود و با تلاش باید شکل گیرد.

فرماندار قم در پاسخ به این سؤال که چرا نارضایتی های مردم برای اجرای این طرح دیده نشده است؟ گفت: در کارگروه ترافیک، روی اجرای این طرح مفصل بحثشده و باید نتایج آن را ببینیم؛ چاره ای جز این نداریم و باید زیرساخت هایش را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که عکس العمل شما در مقابل نارضایتی های مردم برای اجرای این طرح، چیست؟ گفت: چنین نارضایتی مردمی، در حدی که شما می گویید نداریم.

زارعی کوشا افزود: اجرای طرح بی آر تی در قم، کاری است که بر اساس مطالعه شهرداری صورت گرفته و معاونت مربوطه شهرداری، این طرح را به شورای ترافیک آورده و ارائه کرده و طی یک مسیر قانونی مصوب شده و در حال حاضر نیز به صورت محدود در حال اجراء است؛ در طول اجراء نواقص، معایب و ضعف هایش مشخص می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود آن که، سابقه شکست طرح هایی که بدون زیرساخت لازم اجرا شده اند را داریم، این طرح را بدون زیرساخت های لازم در قم به اجرا در آورده اید؟ گفت: در مورد این که ما زیرساخت ها را داریم یا نداریم باید گفت، اگر در قم بخواهیم زیرساخت را در نظر بگیریم، باید همه خیابان ها را تعطیل کنیم و بگوییم در هسته مرکزی شهر هیچ ماشینی نمی تواند وارد شود.

فرماندار قم در پاسخ به این سؤال که نظر شما راجع به این ایده که در میان برخی از مردم قم رایج است مبنی بر این که مسئولان شهر در اجرای برخی طرح های بدون زیرساخت، شهر را مانند موش آزمایشگاهی کرده و روزی طرحی را اجرا و روزی آن را جمع می کنند و در این میان به هیچ وجه سختی هایی که مردم متحمل می شوند، دیده نمی شود، چیست و آیا واقعا شما به عنوان یکی از مسئولان شهر، چنین تفکری دارید؟ گفت: این طور نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما تضمین می دهید که طرح بی آر تی قم به شکست نیانجامد و در نهایت جمع آوری نشود؟ گفت: من که ضامن موفقیت این طرح نیستیم؛ نه تصویب کننده آن هستم، نه طراحش بوده ام و همین طور نه پیشنهاد دهنده اش هستم.

زارعی کوشا گفت: دستگاه تخصصی این موضوع را مطالعه کرده و پیشنهاد داده و یک کارگروهی که من هم رئیسش نیستم، آن را بررسی کرده و این جمعی که در آن کارگروه عضویت دارند به این نتیجه رسیدند که این طرح تصویب شده و اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره رضایت مردم در اجرای کارهای مختلف نباید لحاظ شود؟ خاطرنشان کرد: البته فرمایش جنابعالی محترم و مهم است، از این جهت که بالاخره باید دیدگاه مردم گرفته شود، یعنی واقعیت قضیه این است که کار برای مردم است و اگر مردم رضایت نداشته باشند و برای آن ها رفاه و آسایش ایجاد نکند، آن طرح محکوم به شکست است؛ حال هر چه می خواهد باشد.

فرماندار قم گفت: ما باید این موضوع را ارزیابی کنیم که این امر با کمک شما رسانه ها و هم با بررسی خودمان و شنیدن نظرات مختلف مردم، فراهم می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز