خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قم:

وزارت کار سلامت انتخابات نهادهای کارگری را تضمین کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۹۸

چکیده: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که وظیفه نظارت بر تشکلات کارگری را بر عهده دارد نتواند بر سلامت انتخابات این نهادها در واحد‌ها نظارت داشته باشد زمینه سوءاستفاده سودجویان از نام کارگر را فراهم کرده است.

دبیر خانه کارگر استان قم از وزارت کار خواست که نظارت‌اش را بر سلامت برگزاری انتخابات نهادهای کارگری افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اکبر شوکت» در گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر کشور که روز گذشته با حضور معاون تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت کار در شهرری برگزار شد، گفت: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که وظیفه نظارت بر تشکلات کارگری را بر عهده دارد نتواند بر سلامت انتخابات این نهادها در واحد‌ها نظارت داشته باشد زمینه سوءاستفاده سودجویان از نام کارگر را فراهم کرده است.

او با بیان اینکه جلوگیری از شکل گیری تشکلات کارگری یکی دیگر از عوامل کاهش تولید و بحران در واحد‌های تولیدی است، افزود: به عنوان نمونه در استان قم تشکلات کارگری همانند شوراهای اسلامی کار جای خود را به نمایندگان کارگری داده‌اند که این به زیان کارگران است.

شوکت با تاکید بر اینکه وزارت کار باید در مقابل این جریان خطرناک که فرد را جایگزین نهاد کرده است بیاستد، اظهار داشت: یک نماینده کارگری چگونه می‌تواند پی گیر مطالبات حداقل ۱۰۰ کارگر در یک واحد تولیدی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز