خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:

در مسئله حقوق بشر نمی‌توانیم با غربی ها توافقی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۲۱

در مسئله حقوق بشر، از موضع قدرت و تهاجم با غرب برخورد کنیم / غربی ها می‌خواهند با حقوق بشر مدنظر خود بسیاری از آموزه‌های دین اسلام را زیرسئوال ببرند / باید آثار حقوق بشر مورد ادعای غرب را به مردم دنیا نشان دهیم.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با تاکید بر اینکه در مسئله حقوق بشر نباید تنها جنبه دفاعی داشته باشیم، گفت: باید در مسئله حقوق بشر، از موضع قدرت و تهاجم با غرب برخورد کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در مراسم تقدیم جایزه کمیسیون حقوق بشر اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین ارسطا که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله حقوق بشر، اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که استکبار جهانی بسیار روی آن مانور می‌دهد، مسئله حقوق بشر است و بسیاری از برنامه‌های خود را از طریق همین مسئله ادامه داده و مخالفین خود را با توسل، به آن محکوم می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای معتقدند اگر ما در مقابل آنها کوتاه بیاییم، نوبت به حقوق بشر می‌رسد و آنان این مسئله را دست‌آویزی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی قرار می‌دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه حتی اگر در انرژی هسته‌ای با آنان توافق کنیم، روی این مسئله حقوق بشر نمی‌توانیم با آنها توافقی داشته باشیم، یادآور شد: آنان اصرار دارند که حرف خودشان را به مردم جهان تحمیل کنند و با دست‌آویز قرار دادن حقوق بشر خود، می‌خواهند بسیاری از آموزه‌های دین اسلام را زیرسئوال ببرند.

وی با تاکید بر این که در مسئله حقوق بشر نباید تنها جنبه دفاعی داشته باشیم، گفت: باید از موضع قدرت و تهاجم در مسئله حقوق بشر با غرب برخورد کنیم، چرا که منطق و استدلال دین اسلام و فرهنگ شیعه محکم است و با توکل و تکیه بر ذات خداوند و با توسل به شیوه‌های اهل‌بیت(ع) می‌توانیم بر آنان غلبه کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید آثار حقوق بشر مورد ادعای آنان را به مردم دنیا نشان دهیم؛ زیرا این مسئله بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف بعضی جوامع اسلامی در برابر فرهنگ غرب، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوامع اسلامی، در برابر فرهنگ غربی ضعیف هستند و باید تقویت شوند و به آنها روحیه دهیم تا تسلیم فرهنگ غربی نشوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری، تاکید کرد: جریان‌های تکفیری برای اسلام و مسلمین و بشریت خطرناک هستند که باید همه مردم دنیا با این خطرات آشنا شوند.

برپایه گزارش حوزه، در این مراسم جایزه کمیسیون حقوق بشر اسلامی به دست آیت الله مکارم شیرازی به حجت‌الاسلام والمسلمین ارسطا اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز