خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری قم مطرح کرد؛

ورود روزانه ۲۷۰ هزار خودرو به استان قم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۵۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: امروز هیچ پروژه کلانی در این استان وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد.

به گزارش ایلنا از قم، ابراهیم معتمدی در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: شناسایی و تعریف نظام مسائل استان جزء اولین اقداماتی است که مجموعه مدیریت استان آن‌ها را تعیین تکلیف کرده است و امروز هیچ پروژه کلانی در قم وجود ندارد که تکلیف استانی و دولت در آن مشخص نشده باشد و مسیر اجرا و تأمین بودجه مونوریل، پارکینگ، فرودگاه، مترو، سکونت گاه‌های غیررسمی، کنارگذرهای شرقی و غربی و دریاچه نمک معین‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب می‌شود تا تصمیم‌سازی‌های حوزه شهری به‌صورت سلیقه‌ای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام گیرد.

وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحران‌آفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیه‌ای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.

معتمدی یادآور شد: روزانه به‌صورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم می‌شود و در این شرایط لازم است تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیت‌های پارکینگ مورد توجه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز