خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قم:

۳۰۰ پارکینگ جدید در مجاورت بازار کهنه قم به زودی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۹۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در حال حاضر همزمان با بهسازی و نوسازی بازار کهنه قم، ۳۰۰ پارکینگ و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی و سنتی برای گردشگران ایجادشده که به زودی افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا از قم، ابراهیم معتمدی در جلسه زیرساخت بازار کهنه قم افزود: پس از بازسازی سقف‌های بازار کهنه، اولویت با نوسازی داخل غرفه‌هاست که در صورت بازسازی توسط غرفه داران، دولت حمایت‌هایی در این زمینه انجام خواهد داد. 

 مجموعه راسته بازار کهنه و نو مربوط به دوره صفوی دوره قاجار است و در قم، بافت قدیمی شهر، جوار محله عربستان و در قلب منطقه تاریخی خیابان آذر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هم اکنون حدود ۶ هزار جای پارک در قم وجود دارد که با احداث دو پروژه پارکینگ جدید، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت پارکینگ عمومی قم به هفت هزار سلول پارک نزدیک شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به نقش و اهمیت ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در جذب و افزایش ماندگاری زائرین و مسافران، بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش در جهت توسعه و رونق این مراکز در شهر مقدس قم تأکید کرد.

معتمدی با اشاره به اهمیت مطالعه آثار تاریخی توسط گردشگران اظهار داشت: گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد و وجود گردشگران بسیار در یک کشور از وجود امنیت در آن حکایت دارد.

وی ادامه داد: گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز مهم است، زیرا جوامع و کشورهای میزبان می‌توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی‌ خود بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر تصریح کرد: گردشگری امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان به شمار می‌ آید و نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند که هر چه تعداد گردشگران بیشتری به کشور وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد خواهد شد و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوانی داشته بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز