خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قم مطرح کرد:

۱۰ ماه، ۶۰۰ تصادف، ۱۲ فوتی و ۴۱۵ مجروح / وضعیت نگران‌کننده بلوار آیت الله بروجردی قم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به آمار بالای تصادفات در بلوار آیت‌الله بروجردی شهر قم، گفت: این بلوار به یکی از نقاط حادثه خیز قم تبدیل شده و به خاطر وقوع حوادث رانندگی متعدد از زمان بهره برداری آن تاکنون، وضعیت نگران کننده‌ای پیدا کرده است.

به گزاش ایلنا از قم، محسن بهشتی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه(۲۹ خرداد ۹۸)، در دومین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهی که از بازگشایی بلوار آیت الله بروجردی شهر قم می‌گذرد، ۶۰۰ فقره تصادف رخ داده که منجربه ۱۲ فوتی و ۴۱۵ مجروح شده است.

وی بیان داشت: محل وقوع این حوادث به طور عمده لاین شرقی این بلوار، از سمت پردیسان به داخل شهر قم و ۲ کیلومتر قبل از شهرک قدس و در محل شیب تند بوده است.

معاون عمرانی استاندار قم یادآور شد: حتی آزادراه قم – تهران با حجم زیادی از آمد و شد خودروها، در این مدت یاد شده به این اندازه تلفات نداشته است.

وی اذعان داشت: این موضوع در جلسه اخیر شورای حمل و نقل و کنترل ترافیک استان مطرح و تمهیداتی نیز اندیشیده شده که در کوتاه مدت و میان مدت انجام خواهد شد.

بهشتی تصریح کرد: بلوار آیت الله بروجردی دارای پنج لاین رفت و برگشت است و نسبت به آزادراه قم - تهران عرض بیشتری دارد، و همین عامل باعث شده رانندگان حداکثر سرعت مجاز که ۹۰ کیلومتر برساعت است را رعایت نکرده و تا ۱۳۰ کیلومتر سرعت حرکت کنند.

وی ادامه داد: اولویت‌های احداث تقاطع‌های غیر همسطح استان تغییر کرده و در جلسه شورای ترافیک، بر ضرورت ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح بلوار آیت الله بروجردی و بلوار آیت الله بهجت تاکید شد.

معاون استاندار قم با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قم در خصوص پهنه بندی بلوار آیت الله بروجردی گفت: تعیین ۹۵ درصد از این بلوار به عنوان فضای سبز در عمق ۲۰۰ کیلومتر به مفهوم جذابیت بیش از حد کاربری برای شهروندان است.

بهشتی اذعان داشت: برخی از کاربری‌ها ساعت ۲۲ تعطیل می‌شوند و معضل ترافیک آنها زیاد نیست، ولی نباید تصور کنیم که کاربری فضای سبز مشکل ترافیک ندارد؛ از این رو در تعیین کاربری‌ها برای این بلوار باید مسائل ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز کاربری فضای سبز به تأمین زیر ساخت‌های لازم از کاربری‌های دیگر بیشتر است، در عین حال توسعه فضای سبز در قم را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: این کار باید بر اساس شروطی از جمله کاشت گونه‌های گیاهی کم آب بر و سازگار با اقلیم گرم و خشک این شهر و مشخص بودن منابع آبی صورت گیرد.

معاون استاندار قم یادآور شد: بر اساس اصول شهرسازی موضوع فضای سبز یک کاربری مستقل به شمار می‌آید و باید برای آن همه زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

بهشتی با تأکید بر اینکه یک طرح مشترک و واحدی برای پهنه بندی بلوار آیت الله بروجردی ارائه شود، گفت: با توجه به اتفاق نظر اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری مبنی بر اختصاص تنها پنج درصد از فضای اطراف این بلوار به کاربری‌هایی غیر از فضای سبز این موضوع باید در قالب یک کمیته مشترک و با حضور کارشناسان این ۲ دستگاه پیگیری و تصمیم گیری شود.

اشباع شهر قم از واحدهای تجاری

معاون استاندار قم در ادامه اذعان کرد: در بسیاری از نقاط قم طبقات فوقانی مجتمع‌های تجاری خالی است و در این مدتی که بازار املاک با نوسانات قیمت مواجه بوده کاربری‌های‌تجاری نسبت به کاربری‌های مسکونی ارزش افزوده کمتری داشته است.

بهشتی اذعان داشت: اگر کسی اطلاعات و علم کافی در خصوص نیاز قم به املاک تجاری داشت، به هیچ وجه اقدام به ساخت آن نمی‌کرد.

وی گفت: در حال حاضر خیلی از کاربری‌های تجاری واقع در بلوار امین و میدان ارتش که بعضاً تا سقف ۲۰ طبقه نیز در حال احداث است، هنوز به بهره برداری نرسیده، از این رو نیاز قم به این قبیل ساختمان‌ها اشباع شده و باید سرمایه‌ها به سمت دیگری هدایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز