خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛

ذوالنور: مهارت‌آموزی علاج بیکاری در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۱۹۹

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد تحصیل‌کرده بیشتر دنبال پشت میزنشینی هستند اما چاره‌کار و علاج بیکاری با توجه به ظرفیت دولت، کسب مهارت بوده و تلاش برای پشت میزنشینی نیست.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام  والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار  امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نقش این سازمان را در جهت کیفیت اشتغال برای داوطلبان کار و افراد جامعه مهم و موثر دانست.

وی تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که پروژه‌ها در سطح کشور پیوست مهارتی داشته باشد و حرکت به سمتی باشد که افراد دارای مهارت در جامعه در تمام سطوح بیشتر شوند و با فرصت مهارت آموزی به سمت اشتغال هدایت گردند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: انتظار می‌رود کیفیت ارائه آموزش‌ها به مخاطبان به نحو مقتضی روز به روز بهتر شود.

وی افزود: امروز آموزش عالی در سطح کشور توسعه مناسبی داشته و اکثر جوانان مدارج علمی تحصیلات تکمیلی را طی کرده‌اند ولی آمارها حاکی از بیکاری بسیاری از این افراد است، چرا که جامعه و فضای کار اداری و دولتی کشش این همه افراد تحصیل‌کرده را ندارد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می‌تواند با ارائه مهارت های لازم و مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات آحاد جامعه را به اشتغال نزدیک کند.

ذوالنوری ادامه داد: آموزش‌های مهارتی نیاز به تجهیزات، امکانات و مواد مصرفی دارند و با توجه به این گستردگی ماموریت توجه ویژه به موضوع اعتبارات این سازمان انجام شود و عدد مناسبی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

وی در خاتمه با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابراز امیدواری کرد که این سازمان در راستای ماموریت های خود که تربیت افراد ماهر در جامعه است بیش از پیش موفق باشد.

 در ابتدای این دیدارمعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گزارشی از عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز