خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری قزوین:

صدور پروانه‌های ساختمانی در قزوین ۱۸ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۰۰۱

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی در سه ماه نخست امسال در قزوین ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید ضیایی اظهار کرد: بیشترین تعداد پروانه‌های صادر شده در این مدت به ترتیب در منطقه دو با ۱۰۶ پروانه، منطقه سه تعداد ۹۲ پروانه و در منطقه یک نیز ۵۹ مورد پروانه است.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری با اشاره به رشد ۱۱ درصدی دستور تهیه نقشه‌های صادرشده، بیان کرد: در این مدت ۳۸۹ مورد دستور نقشه صادر شده  که بیشترین میزان با ۱۵۴ مورد متعلق به شهرداری منطقه سه و کمترین مورد با ثبت ۱۰۰ مورد دستور به شهرداری منطقه یک اختصاص دارد.

ضیایی تصریح کرد: در همین مدت نیز ۸۸۸ مورد بازدید از ساخت و سازهای سطح شهر صورت گرفته که بیشترین میزان بازدیدها با ۳۱۰ مورد در خرداد ماه به ثبت رسیده است.

وی به تعداد مهندسین ناظر معرفی شده به سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود:  ۲۱ نفر از مهندسین ناظر به سازمان مهندسی ساختمان استان معرفی شده اندکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد دستورات تهیه نقشه در سه ماهه نخست سال قبل ۳۵۱ مورد بوده است،افزود: آمارهای بدست آمده نشان می‌دهد که متراژ پروانه‌های صادر شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه از رشد ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری به کاهش تعداد پایان کارهای صادر شده در این مدت اشاره کرد و گفت: تعداد پایان کارهای صادر شده در این مدت ۱۸۲ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

ضیایی با بیان اینکه طی این مدت  ۹۰ پرونده به دبیرخانه کمیسیون طرح تفضیلی ارسال شده است،افزود: از این تعداد پرونده های بررسی شده، اعضا به ۳۱ پرونده رای موافق و پنج رای مخالف صادر کرده اند.

شهر قزوین دارای سه منطقه شهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز