خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی آبیک:

۳۵ هزار و ۳۰۱ راس دام سنگین در آبیک خونگیری شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۵۹۰

خونگیری از ۳۵ هزار و ۳۰۱ راس دام سنگین برای تشخیص بیماری بروسلوز (تست زربنگال) در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان طی سال گذشته انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی یعقوبی، رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در کاهش موارد بیماری در جمعیت دامی و انسانی، افزود: بروسلوز از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که با رعایت ضوابط بهداشتی-قرنطینه‌ای از قبیل شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و پاک‌سازی و ضدعفونی محیط می‌توان با این بیماری مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: رعایت مواردی از قبیل واکسیناسیون به موقع دام‌ها، شست و شو و گندزدایی دامداری، محل زایمان و تجهیزات و همچنین استفاده محصولات لبنی پاستوریزه، معدوم‌سازی بهداشتی جنین سقط شده دام، جفت و سایر ترشحات، استفاده از دستکش، ماسک و عینک در هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می‌تواند تا حد بالایی از ابتلا به این بیماری هزار چهره جلوگیری کند و تنها راه پیشگیری، واکسیناسیون و خونگیری با هدف جدا سازی دام‌های آلوده است.

این مسئول دامپزشکی به تعداد دام‌های واکسینه شده در سال گذشته اشاره و یادآور شد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۹۳ راس گاو، ۱۱ هزار و ۷۴۶ راس گوساله به همراه ۲۶ هزار و ۵۱۴ راس بره و بزغاله در این شهرستان مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز