خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین بیش از یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه‌ای تولید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۷۳

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه‌ای امسال در استان قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی اظهار کرد: بیش از یک و نیم میلیون تن گیاه علوفه‌ای امسال در استان قزوین تولید می‌شود که از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ تن ذرت علوفه ای است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در مزارع استان قزوین امسال ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن است که نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.

بنیادی افزود: امسال همچنین ۲۵ هزار هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت یونجه رفته است که پیش بینی می شود از این اراضی حدود ۳۰۰ هزار هکتار محصول علوفه ای برداشت شود.

وی بیان کرد: حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز امسال به کشت دیگر گیاهان علوفه ای از جمله خللر و ماشک اختصاص پیدا کرده که میزان تولید پیش بینی شده برای آنها ۱۲ هزار تن است.

این مسئول گفت: کشاورزان قزوینی طی 2 سال گذشته با توجه به بارندگی های مناسب و همچنین تقاضای بازار (صنعت دامپروری) برای کشت گیاهان علوفه ای استقبال خوبی نشان داده اند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ابراز کرد: امیدواریم با وجودحفظ سطح زیرکشت با استفاده از بذور اصلاح شده، آبیاری مناسب و کشت مکانیزه شاهد رشد تولید گیاهان علوفه ای در استان قزوین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز