خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

تولید باغات فوق مدرن 300 درصد بیشتر از باغ های معمولی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۵۸

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولیدات باغ های فوق مدرن 100 تا 300 درصد بیشتر از باغ های معمولی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری گفت: آبیاری در باغ‌های فوق مدرن به شیوه مدرن انجام می‌شود و تولید محصول در این باغ ها ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از باغ های معمولی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: حدود ۷۵ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که از این میزان حدود ۴۰ هزار هکتار را باغ های مدرن و فوق مدرن تشکیل می دهند.

به گفته اکبری، در باغ های مدرن کشت نهال به شکل مهندسی انجام شده و ارقام مقاوم شده و پرمحصول در آنها وجود دارد.

وی اعلام کرد: حدود 10هزار هکتار از باغ‌های میوه در استان قزوین سال های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ارائه مشاوره از سوی سازمان جهاد کشاورزی تبدیل به باغ‌های فوق مدرن شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: باغ های فوق مدرن در استان قزوین به محصولاتی چون زیتون، انگور، بادام، گردو، گلابی، گیلاس و سیب سبز اختصاص دارد.

اکبری با بیان اینکه باغ‌های فوق مدرن در برابر سرمازدگی مقاوم هستند و به آب کمتری نسبت به باغ های معمولی نیازمندند، بیان کرد: تلاش داریم تا باغ‌های سنتی استان قزوین را به مرور تبدیل به باغ‌های مدرن کنیم تا شاهد ارتقای عملکرد(رشد تولید) آنها باشیم.

۲۴ نوع محصول باغی در استان قزوین تولید می شود.

استان قزوین در تولید انگور و زیتون که از محصولات  مهم باغی ایران هستند، جزو 3 استان برتر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز