خبرگزاری کار ایران

همزمان در سراسر کشور صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ شکوفه ها و غنچه ها در مدارس قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۲۲۱

زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس قزوین نواخته شد و دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در مراسم نمادین نواختن زنگ شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سالن کوثر شهر قزوین خیرالله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش، سیده حمیده زرآبادی رئیس مجمع نمایندگان استان و داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 با نواخته شدن این زنگ، ۲۰ هزار دانش آموز مقطع پیش دبستانی و ۲۱ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه مدارس استان باید فضایی برای تمرین و کسب مهارت‌های زندگی باشند، افزود: براساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش آموزانی خلاق و  مبتکر با تاکید بر ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین باشد.

رحمانی ادامه داد: بهره گیری از ابتکارات هنری می‌تواند فضای یادگیری را برای دانش آموزان و معلمان لذت بخش کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با دانش آموزان کلاس اولی گفت و گو کرده و شعار سال تحصیلی جدید را "مهر حسینی، نشاط معنوی، مدرسه محوری، تحول بنیادین، تربیت تمام ساحتی و هویت کودکان ایران اسلامی " اعلام کرد.

سال تحصیلی دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی نیز از فردا اول مهرماه به طور رسمی آغاز و ۲۵۰ هزار دانش آموز وارد مدارس استان خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز