خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان آوج:

عاشورا، نمایشگاه ظرفیت انسان است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۹۱

فرماندار شهرستان آوج گفت: عاشورا حماسه‌ای با عبرت‌های ارزشمند است که ماه محرم بهترین فرصت برای توجه به آموزه های عاشورا و بکار بستن آن در زندگی است تا از مسیر منحرف نشویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت اله علیرضایی ظهر یکشنبه در جمع عزاداران حسینی در روستای وروق از توابع بخش مرکزی آوج اظهار داشت: عاشورا همچون نمایشگاه ظرفیت انسان است که می‌تواند از یزید تا امام حسین (ع) امتداد داشته باشد.

وی بیان کرد: قاتلین اباعبدالله الحسین (ع) مسلمانانی بودند که اگرچه ظواهر اسلام را رعایت می‌کردند اما با درک غلطی که از دین داشتند از معنی و محتوای اسلام دور افتاده بودند و با تبلیغاتی که بنی امیه کرده بود نظام ارزشی جامعه عوض شده بود.

فرماندار آوج تصریح کرد: واقعه عاشورا نشان داد انسانیت هر فردی یک ظرف و ظرفیتی است که هم امکان دارد یزید از آن خارج شود و هم شخصیت والایی چون ابا عبدالله الحسین (ع) زاده شود لذا باید همواره به خودمان متذکر شویم و در موضع گیری‌ها و رفتارهای سیاسی و اجتماعی حواسمان را جمع کنیم که در چه موضعی قرار داریم.

علیرضایی ماه محرم را فرصتی برای آشنایی عمیق‌تر مردم با فلسفه قیام عاشورا و درس گرفتن از این نهضت حسینی دانست.

فرماندار آوج با اشاره به اولویت‌های شهرستان تصریح کرد: همه سعی ما در این مدت حول محور مسائل شهرستان و پیشبرد برنامه‌های توسعه محور در دروازه‌غربی استان متمرکز شده و توانسته‌ایم فضای شهرستان را تغییر داده و نگاه مدیران استان را متوجه مسائل و ظرفیت‌های شهرستان کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت مردم بتوان بخشی از مشکلات این شهرستان را مرتفع و برای شکوفایی اقتصادی آن نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز