خبرگزاری کار ایران

21 درصد دانش آموزان قزوینی دچار عارضه چاقی هستند/ لزوم ورود شهرداری ها در بحث ورزش محلات

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۵۰

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 21 درصد دانش آموزان قزوین دچار چاقی هستند و قزوین از بین پنج استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین‌الله صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین با اشاره به ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان قزوینی بیان کرد: ارزیابی ساختار قامتی پایه ششم در کانون های حرکات اصلاحی در بین 40 درصد دانش آموزان استان انجام شد که متاسفانه به دلیل کم تحرکی دانش آموزان، آمار خوبی در این زمینه نداریم و امسال با پایش انجام شده متناسب با ناهنجاری های قامتی، قطعا وزارتخانه برنامه هایی را برای این امر تدوین خواهد کرد.

وی افزود: عوارض اکتسابی شامل کوله پشتی های غیراستاندارد، متناسب نبودن نیمکت‌ها با سن دانش‌آموزان، تکنولوژی روز و استفاده مفرط از اینترنت و تبلت باعث شده ساختار قامتی متناسبی در دوره ابتدایی وجود نداشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین تعطیلی ورزش محلات و کم تحرکی دانش آموزان موجب شده بالغ بر 60 درصد دانش آموزان استان دچار عارضه های ساختار قامتی باشند و لازم است شهرداری نیز در امر احیا ورزش محلات ورود یابد تا باتعامل لازم بتوان این فقر قامتی را کنترل و درمان نمود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: برنامه های کلینیکی در نواحی یک و دو آغاز شده تا رفتارها و عادات غلط و نادرست برطرف شود.

صادقی عنوان کرد: سن اصلاح عوارض ساختار قامتی دوره ابتدایی است و قزوین به عنون پایلوت درمان چاقی دانش آموزان انتخاب شده چرا که 21 درصد دانش آموزان قزوین دچار چاقی هستند و قزوین از بین پنج استان بعنوان پایلوت انتخاب شده است.

وی با اشاره به فراوانی عارضه ساختار قامتی در استان گفت: بیشترین فراوانی مربوط به عارضه سر به جلو، کالیفوز، شانه افتاده و نابرابر می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز