خبرگزاری کار ایران

حبیبی تاکید کرد:

تشکیلات خانه کارگر قزوین برای حل مشکلات کارگران تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۰۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار زیاد و جامعه کارگری بزرگی در استان بر تلاش تشکیلات خانه کارگر با اتحاد و همدلی برای حل مشکلات کارگران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در دیدار با تشکل‌های کارگری استان ضمن گرامیداشت هفته دولت، افزود: نرخ بیکاری استان در پایان بهار امسال ۱۰.۶ بوده که نسبت به سال گذشته ۶ دهم درصد و نسبت به متوسط کشوری ۲ دهم درصد پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری اثر خود را در تعداد تعدیل نیروی واحدهای تولیدی استان گذاشته و نتایج مطلوب آن در این بخش با توجه به آمار و ارقام قابل مشاهده است.

حبیبی با تاکید بر انسجام، همدلی و هماهنگی بین تشکل‌های کارگری، افزود: استان قزوین شرایط ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها دارد و از واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار زیاد و جامعه کارگری بزرگی برخوردار است و می‌طلبد که تشکیلات خانه کارگر با اتحاد و همدلی برای حل مشکلات کارگران تلاش کنند.

معاون استاندار گفت: با توجه به شرایط اقتصادی سخت به واسطه اعمال تحریم‌های بین المللی، کارفرما و کارگر بخش خصوصی به سختی به امر تولید مشغول هستند و امیدواریم با تدبیر دولتمردان و فعالان عرصه اقتصاد از این مرحله سخت عبور کنیم.

این مسئول تصریح کرد: تحت تاثیر جنگ اقتصادی دشمنان، کارگران برخی از واحدها دو یا سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، اما همراهی مجموعه خانه کارگر موجب پیشبرد اهداف صنعتی استان و حل مشکلات کارگری خواهد شد.  

معاون استاندار قزوین تاکید کرد: موضوع کارگران از مهمترین دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است و در تمام جلسات اقتصادی استان پیگیری و حل مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد.

حبیبی با اشاره به مشکلات واحد تولیدی کنتورسازی یادآور شد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان درخصوص وضعیت این کارخانه تصمیم‌گیری شد تا مشکل کارگران آن هرچه سریعتر حل شود.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی افزود: قزوین مهد دولتمرد بزرگ، شهید رجایی، بوده که مایه مباهات این مرز و بوم است و باید همواره یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز