خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان خبر داد:

اخطار به ۹۸ واحد تولیدی آلاینده محیط زیست در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۰۳

۹۸ واحد تولیدی آلاینده محیط زیست در قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون از این اداره کل ۱۱۶ مورد اخطار دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبر با بیان اینکه برخی از این صنایع بیش از یک بار اخطار دریافت کرده‌اند، افزود: این واحدها با اقدامات خود برای محیط زیست ایجاد تهدید و مشکل کرده اند.

وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین به شکل مکتوب به این واحدها برای اصلاح رویه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست اخطار داده است.

این مسئول گفت: آلوده کردن هوا، عدم مدیریت پسماند مانند مواردی چون دفن غیربهداشتی و رهاسازی آنها در طبیعت و خروج پساب به محیط زیست از جمله موارد تخلف این واحدهای تولیدی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: واحدهای تولیدی در شهرستان آبیک با ۳۵ مورد از ابتدای امسال تاکنون بیشترین اخطارهای زیست محیطی را دریافت کرده اند و قزوین و تاکستان به ترتیب با ۳۱ و ۲۶ واحد در جایگاه بعدی قرار دارد.

این مسئول گفت: از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۱۰ واحد در بوئین زهرا و ۲ واحد در آوج از این اداره کل اخطار گرفته اند.

پسندیده یادآور شد: اگر واحدهای تولیدی نسبت به اخطارهای زیست محیطی بی‌تفاوت بوده و ایرادهای گرفته شده را مرتفع نسازند، پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: رشد و توسعه صنعتی باید همراه با رعایت قوانین زیست محیطی باشد در غیر این صورت سلامت و جان شهروندان را به خطر می اندازد و هزینه های سرسام آوری را به جامعه تحمیل می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز