خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس کل دادگستری استان انجام شد؛

راه اندازی هفدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۴۶

هفدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان قزوین روز یکشنبه فعالیت خود را در بخش بشاریات شهرستان آبیک آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس کل دادگستری استان در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: دستگاه قضایی به دنبال روزآمدی در ارائه خدمات مختلف قضایی به مردم است و در این راستا برای فراهم سازی زمینه ها و افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر استان تلاش می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم جمعیت در محاکم قضایی جلوگیری شده و زمینه تسریع در خدمت رسانی به مردم و همچنین رسیدگی به درخواست ها و پرونده ها فراهم می شود.

رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا افراد فقط در زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم حضور داشته باشند و سایر امور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام و پیگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اقدامات فناورانه در دستگاه قضایی براساس نیاز جامعه توسعه می یابد و بر همین اساس تاکنون ۱۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: مردم باید خدمات دستگاه قضایی را در سریعترین زمان ممکن و با سهولت کامل دریافت نمایند و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در واقع برون سپاری خدمات قضایی به بخش خصوصی در این زمینه است.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اشاره به اقدامات متعدد صورت گرفته برای الکترونیکی کردن خدمات دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، راه اندازی سامانه های ثنا و سمپ و همچنین ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی از جمله این اقدامات بوده اند که نقش موثری در کاهش میزان مراجعات به دستگاه قضا و دسترسی آسانتر مردم به خدمات قضایی داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز