خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری قزوین خبر داد:

کشف 788 فقره تخلفات حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۲۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از کشف و اعمال قانون 788 فقره تخلفات حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی سال 1397 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، افشین پیرنون در خصوص حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در استان اظهار داشت: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه جاده ای موجب تخریب راه ، ابنیه و پل ها می شود که با همکاری پلیس راه استان در راستای وظایف قانونی مربوطه تعداد 788 فقره تخلف حمل اضافه تناژ با مجموع 1654 تن و 23950 کیلومتر مسافت طی شده در 12 ماهه سال 1397 کشف شده که این میزان افزایش 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 96 نشان می دهد.

پیرنون با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش تخلفات حمل و نقلی رانندگان و شرکت های مربوط به این حوزه می گردد گفت : در همین راستا با اجرای طرح کنترل و نظارت های میدانی کارشناسان این اداره کل بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در سال 97 ، به منظور جلوگیری از تخلفات در این بخش با بهره‌گیری از باسکول‌های سیار الکترونیکی و در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس راه استان در محورهای مواصلاتی اقدام به برخورد قانونمند با رانندگان و شرکت های متخلف کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در همین رابطه بیان داشت: در راستای اجرای قوانین و مقررات به منظور رسیدگی به تخلفات حمل و نقلی جلسات کمیسیون های ماده 11 و 12 بطور مستمر در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشکیل می شود.

وی تصریح کرد : طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین تخلفات گزارش شده در این مدت مربوط به پاسگاه پلیس راه بوئین زهراء با 327  فقره تخلف بوده است.

پیرنون با اشاره به برگزاری جلسه شورای معادن استان خاطرنشان کرد: عمده تخلفات حمل اضافه بار در محورهای مواصلاتی استان در بخش حمل مواد معدنی صورت می پذیرد که آسیب های ناشی از آن موجب تخریب راه‌ها، ابنیه و پل‌ها خصوصا در محورهای روستایی استان می شود.

وی در پایان افزود : با پیگیری‌های صورت گرفته و تاکیدات ریاست شورای معادن استان، حمل مواد معدنی توسط معادن باید بر اساس قوانین حمل و نقل جاده ای با اخذ بارنامه و تناژ مجاز حمل شود در غیر این صورت با معادنی که تناژ مجاز حمل را رعایت نکنند، برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز