خبرگزاری کار ایران

شهردار آبیک مطرح کرد:

تصویب 380 میلیاردی بودجه شهرداری آبیک/اجرای 40 طرح نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۱۸

شهردار آبیک گفت: بودجه سال 98 شهرداری آبیک 380 میلیارد ریال مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فرشاد محمدحسینی در نشست‌خبری با اعضای شورای رسانه و فعالان مجازی شهرستان آبیک اظهار کرد: بودجه سال 97 شهرداری آبیک 300 میلیارد ریال بوده که تاکنون 180 میلیارد ریال آن محقق شده؛ این در حالی است که با افت محسوس در اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت شهرداری آبیک بخشی از بدهی پیمانکاران به مساوات پرداخت شده است.

شهردار آبیک با اشاره به تصویب بودجه 380 میلیارد ریالی شهرداری آبیک سال 98 به صورت واقع‌گرایانه ادامه داد: از این میزان، 170 میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و 210 میلیارد ریال برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: در سال آینده هدف‌گذاری شهرداری آبیک تکمیل پروژه‌های نیمه کاره است چرا که اگر این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری نرسد بر اثر استهلاک، خسارت مضاعف بر شهرداری تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال سختی را در پیش رو داریم تلاش می‌شود شرایط شهرداری رادر وضعیت ثابت نگه داریم و پیگیر توجه به ظرفیت‌ها و تملک قطعی بعضی املاک رها شده شهرداری خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: از محل اعتبارات بازآفرینی برای تکمیل پروژه‌های پارک محلی و فرهنگسرای شهرک فردوس شهر آبیک اقدام می‌کنیم.

شهردار آبیک افزود: گرچه در ساختار اداری شهرداری نیروی زیادی داریم اما در بدنه نیازمند کارشناسان خوب و مناسب با شهری در حد آبیک هستیم که از استاندار قزوین درخواست شده در جذب بدنه شهرداری از نیروهای بومی مساعدت شود.

توسعه آبیک از سمت شمال میسر است

محمدحسینی ادامه داد: همچنین قول ضمنی از استاندار قزوین درباره اصلاح و الحاقیه طرح جامع و تفصیلی شهر آبیک أخذ شده است.

وی توسعه شهر آبیک را از سمت شمال این شهر میسر دانست و اضافه کرد: مقدمات لازم برای احداث پل غیرهمسطح در اتوبان آبیک در رایزنی با وزارت راه‌وشهرسازی فراهم شده و از وزیر دستور مشارکت سه جانبه از سوی شهرداری، شهرک‌های صنعتی استان و راه‌وشهرسازی استان قزوین برای تحقق این مهم أخذ شده است.

این مسئول درباره راه‌اندازی مجدد استخر شهر آبیک خاطرنشان کرد: در دو مرحله فراخوانی و مزایده گذاشتن استخر هیچ شرکت‌کننده‌ای حاضر به عقد قرارداد و شرکت در مزایده نشده که شاید اجاره بالا یکی از دلایل این امر بوده است.

شهردار آبیک بیان کرد: شورای شهر آبیک کارشناسی مجدد استخر را در دستور کار قرار داده و مقرر شده قرارداد استخر دو ساله شود که دوباره به فراخوان گذاشته می‌شود.

محمدحسینی درباره احداث پارک جنگلی مجدالدوله شهر آبیک افزود: مسیر قانونی تملک زمین 86 هکتاری برای احداث پارک جنگلی از منابع طبیعی و آبخیزداری در حال طی‌شدن است و دستورات آن صادر شده و با شرکت آب‌منطقه‌ای هم برای بهره‌برداری از یک حلقه چاه آب توافق شده است.

وی ادامه داد: پس از انجام تفاهم‌نامه در زمینه احداث پارک جنگلی، با مشاور قرارداد منعقد شده و دستورات لازم أخذ می‌شود و پس از تهیه مطالعات کلنگ‌زنی این پارک در سال آینده صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: با وجود یک سرمایه‌گذار وسایل بازی برای پارک بعثت تامین می‌شود که پس از به نتیجه رسیدن و أخذ مجوز از شورا به بهره‌برداری می‌رسد و در سطح محدودتر، وسایل بازی در پارک شهید رجایی قرار داده می‌شود.

شهردار آبیک خاطرنشان کرد: مصالح پل عابر پیاده شهرک خرم در کارگاه در حال ساخت است که تا پایان سال، نیمه این پل تکمیل می‌شود.

محمدحسینی بیان کرد: موفقیت مدیریت شهری بدون مشارکت، همکاری و همدلی مردم محقق نمی‌شود و با تعاملی که با شورای شهر داریم و توصیه به کارمندان مبنی بر افزایش صبر و حوصله می‌توانیم در پیشبرد امور شهری گام موثری برمی‌داریم.

وی از اجرای 40 طرح نوروزی از سوی شهرداری آبیک خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل مناسب‌سازی و لکه‌گیری معابر، درختکاری و گلکاری، نصب سه سفره هفت سین و 20 المان نوروزی و المان خاص آبیک، پاکسازی نخاله از اطراف شهر آبیک و لایروبی و انتقال حدود 500 نخاله، آماده‌سازی آتش‌نشانی و عمل به تعهد در زمینه کمک به اردوی راهیان نور و اقدامات دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز