خبرگزاری کار ایران

شفیعی خواستار شد؛

ضرورت اختصاص 30 درصد اعتبار بحران به فرمانداران

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۲۶

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اختصاص 30 صد اعتبار بحران به فرمانداران را ضروری دانست و گفت: با تحقق این مهم، دست فرمانداران در زمان سوانح باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد شفیعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر اختصاص 30 درصد اعتبار از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به فرمانداران اختصاص داده شود، دست آنان در زمان وقوع سوانح و حوادث باز می‌شود.

وی افزود: اگر این اعتبارات به فرمانداران اختصاص یابد در همان لحظه نخست وقوع سانحه یا مخاطره، می‌توانند از بروز بحران جدی جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین ادامه داد: چندین اتفاق مهم در استان قزوین به وقوع پیوسته که اگر اعتبارات 30 درصد ماده 10 و 12 اختصاص یابد مشکلات و گرفتاری‌های فرمانداران در همان لحظه حادثه و سانحه رفع می‌شود.

شفیعی اضافه کرد: با توجه به گرفتارشدن دو نفر در قزوین با مساعدت استاندار قزوین، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی توانستیم آنها را نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین به ویژه شهرستان قزوین در حوادث مختلف و در ایام برودت هوا در گردنه کوهین به طول هشت کیلومتر شرایط خاصی دارد و نیازاست پایگاه‌های دائمی ایجاد شود تا در مواقع بروز حادثه بتوانیم اقدام مناسب را انجام دهیم.

این مسئول تصریح کرد: بین 10 تا 12 کمیته در حوزه مدیریت بحران استان قزوین فعال است و تمام فرمانداران درگیر فعالیت خاص هستند و طی گفتمانی با فرمانداران مطرح شده که تمام کمیته‌ها فعال هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین افزود: تعامل و همراهی لازم بین دستگاه‌های دولتی، نظامی و بسیج در استان قزوین برقرار است و در زمان بروز حادثه و سوانح مشارکت لازم بین این دستگاه‌ها وجود دارد.

شفیعی مطرح کرد: اگرچه حسن تعامل مدیریت بحران استان قزوین با فرمانداران وجود دارد اما عملا شاهد اتفاق خوبی نیسیتم و لازم است 30 درصد اختصاص اعتبار از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور ازمرکز به فرمانداران اختصاص داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز