خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی 100 خانه ورزش روستایی قزوین در سال آینده/ برنامه‌ریزی برای حمایت از ورزش چوگان روستای خونان بوئین‌زهرا

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۵۳۴

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: هدف‌گذاری این است که در سال آینده 100 خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه‌اندازی شود که اعتبار آن را در اختیار دهیاران قرار خواهیم داد.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: از هفته دولت امسال تاکنون 104 روستای استان قزوین از خانه‌های ورزش روستایی بهره‌مند شده‌اند که امروز هم تجهیز 20 خانه ورزش روستایی استان صورت گرفته است.

وی افزود: وسایل اختصاص داده شده به خانه‌های ورزش روستایی شامل میز شطرنج، پینگ‌پنگ، دارت و تعدادی توپ و تور است.

نجفی اضافه کرد: سالن ورزشی روستای فارسیان حدود 10 سالی بود که توسط بنیاد مسکن نیمه کاره ساخته شده بود و تکمیل نبود و به فضای مخروبه‌ای تبدیل شده بود که با اعتبار دهیاری این روستا تکمیل شد و به عنوان بزرگترین خانه ورزش روستایی کشور امروز افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های ورزش روستایی علاوه بر کمک به حفظ سلامت و افزایش نشاط اجتماعی، موجب شناسایی استعدادهای ورزش در روستاها می‌شود.

این مسئول بیان کرد: به معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد داده‌ایم در مراکز دهستان‌ها مجموعه‌هایی احداث کنند تا استعدادهایی که از خانه‌های ورزش روستایی شناسایی می‌شود در این مراکز پرورش یابند.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری این است که در سال آینده 100 خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه‌اندازی شود که اعتبار آن را در اختیار دهیاران قرار خواهیم داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روستای خونان بخش مرکزی شهرستان بوئین‌زهرا تنها روستای کشور است که تیم چوگان دارد و در لیگ شرکت می‌کند برنامه‌ریزی برای حمایت از این ورزش با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و امیدواریم حمایت خوبی از این ورزش در روستای خونان صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز