خبرگزاری کار ایران

ابوترابی بیان کرد:

روند کیفیت آب در شهرستان‌های قزوین به سمت کاهش است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۹۰

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: روند کیفیت آب در شهرستان‌های استان قزوین به سمت کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین ابوترابی در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان آبیک 56 روستا است که 27 هزار و 858 جمعیت روستایی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: 53 روستای شهرستان آبیک با جمعیت 27 هزار و 323 زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان قرار دارند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین ادامه داد: تعداد مشترکان بهره‌مند از شرکت آب و فاضلاب روستایی  شهرستان آبیک 13 هزار و 586 مشترک است که شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم 93.74 درصد است.

ابوترابی اضافه کرد: سال 94، چهار شرکت آب و فاضلاب روستایی در کشور به عنوان پایلوت ایمنی آب انتخاب شدند که استان قزوین هم یکی از این استان‌ها بود و پیشتاز درانجام ایمنی آب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دو شهرستان آبیک و تاکستان پایلوت ایمنی آب در استان قزوین انتخاب شده بودند که در شهرستان آبیک مجتمع آبرسانی یانس‌آباد تعیین شده بود.

این مسئول تصریح کرد: در اجرای ایمنی آب، از نقطه تولید آب تا مصرف مجتمع یانس‌آباد تحت ایمنی آب قرار گرفت و از عوامل مخاطره‌انگیز جلوگیری به عمل آمد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین با بیان اینکه کیفیت آب شرب حالت دینامیک دارد و در دست این شرکت نیست، افزود: روند کیفیت آب در شهرستان‌های استان قزوین به سمت کاهش است که متفاوت بوده یعنی در شهرستان بوئین‌زهرا آب با افزایش شوری و در شهرستان آبیک با افزایش نیترات آب مواجه هستیم که نسبت به سایر مناطق استان میزان نیترات حدود 50 است.

ابوترابی ادامه داد: نیترات روستاهای حلال‌آباد و مالی‌آباد شهرستان آبیک طبق نمونه‌برداری‌های انجام شده 40 بوده است که دو چاه جدید در این روستاها حفر شده و باید نیترات آنها کنترل شود تا از مخاطرات زیست محیطی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در 171 روستای استان قزوین مجوز آب به واحدهای صنعتی شده که در زیر دو کیلومتری روستاها قرار گرفته‌اند و بعضا واحدها با چاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی فاصله دارند و بعضا هم ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجوز آب باید نخستین استعلامی باشد که سرمایه‌گذار قصد سرمایه‌گذاری در مکان مورد نظر را دارد تا در حریم چاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی احداث نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز