خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد قزوین بیان کرد:

چاپ 11 میلیون و 500 عنوان کتاب در قزوین/ فعالیت 52 ناشر در استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۲۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از سال 77 تاکنون، 52 ناشر در استان قزوین فعالیت دارند که تاکنون 11 میلیون و 500 عنوان کتاب چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، ناشری در استان قزوین نداشتیم و از سال 77 تاکنون 52 ناشر در استان قزوین فعالیت دارند که تاکنون 11 میلیون و 500 عدد کتاب چاپ شده است.

وی افزود: در ارزیابی اسل 96-95 قزوین جزء رتبه 11 کشور در زمینه کتاب است که چهار هزار و 303 عنوان کتاب تولید شده است.

مدیرکل ارشاد استان‌ قزوین ادامه داد: در نمایشگاه کتاب امروز 62 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده که 290 ناشر از سراسر کشور، 14 ناشر داخلی و 10 موسسه و نهاد فرهنگی دارای غرفه هستند.

اسکندری‌نژاد اضافه کرد: تلاش بر این بوده که در نمایشگاه کتاب شرکت نمایشگاه‌های فرهنگی و ناشران پرفروغ حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح جشنواره پایتخت کتاب از ابتدای فعالیت دولت‌یازدهم و تشکیل دبیرخانه آن در استان‌ها خاطرنشان کرد: طرح‌های خلاقانه و تشویقی و جذب ایجاد مطالعه در این دبیرخانه به منصه اجرا درمی‌آید و کارنامه آن به اداره کل کتابخوانی ارسال می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: در استان قزوین طرح جشنواره پایتخت آغاز شده و متعاقب آن هر شهری در کشور به عنوان پایتخت کشور را به خود اختصاص می‌دهد که در سال 94 اهواز، سال 95 نیشابور، سال 96 بوشهر و سال 97 کاشان به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: ازسوی یک هزار شهری که به دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب آثار ارسال شده، استان قزوین جزء 20 شهر برتر معرفی شده است.

اسکندری‌نژاد ادامه داد: به‌زودی طرح‌های خلاقانه ارائه شده از استان قزوین به دبیرخانه جشنواره پایتخت ارسال می‌شود.

قزوین پایگاه مذهبی و فرهنگی بوده است

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین هم در این مراسم گفت: آغاز به کار بهار نمایشگاه کتاب در استان قزوین برای علاقمندان به کتاب مانند حال و هوای بهار خاص نشاط‌آور و زمان رویش و تحول طبیعت است که بهار کتاب، تحول معنوی کتاب محسوب می شود.

وی افزود: پایتخت و مرکزیت حوزه‌های علمیه به نقل از آیت‌الله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی در زمان صفویه قزوین بوده که پیشینه فاخر و ارزشمندی است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: قزوین در قدیم به عنوان پایگاه فرهنگی و مذهبی مطرح بوده و به این پایگاه معروف بوده است.

عابدینی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه کهن قزوین و مسجد جامع قزوین که تاریخ بیش از 1000 ساله پایگاه دینی بودنش، سند زنده گویای سابقه قزوین است. همان‌گونه که غذای فست فودی داریم، بسته‌های فرهنگی فست فودی هم وجود دارد که جای بسته‌های فاخر معنوی می‌نشینند و به ما لطمه می‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز