خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مازندران میزبان جشنواره ملی عکس شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۱۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس طبیعت و اقلیم مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،احد جاودانی در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره ملی عکس استان بابیان اینکه آداب، سنن و قومیت‌های مختلف موجب شده تا ظرفیت‌های خوبی در این حوزه در مازندران ایجاد شود ،گفت : مازندران از نعمت دریا و جنگل بهره‌مند بوده و حفظ این موهبت‌ها یکی از محورهایی بوده که برای این جشنواره در نطرگرفته شده است.

وی افزود:برخی از آثار در قالب کتاب در اختیار مخاطبان قرارگرفته و بخشی نیز به‌صورت پوستر چاپ‌شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد : اماکن تاریخی را از دیگر محورهای جشنواره است چرا که هر کدام از امکان تاریخی منبعی برای یک رویداد و فرهنگ غنی مازندران بوده و هریک کتابی برای بازگویی فرهنگ و تاریخ استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان واگذار می‌شود و ارشاد نظارت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  ادامه داد: جشنواره ملی شعر و نمایشگاه کتاب استان نیز از دیگر رخدادهای فرهنگی استان است.

جاودانی زمان برگزاری جشنواره را ۷ تا ۱۴ دی‌ماه اعلام کرد و افزود: آثار جشنواره مورد داوری داوران منتخب کشور قرار می‌گیرد و منتخب جشنواره نیز در مجموعه نمایشگاهی دیدی در ایزدشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی۳۰ آبان ماه را آخرین‌مهلت ارسال آثار جشنواره ملی عکس بیان کرد و گفت: تاکنون ۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است و ۵۵ درصد آثار از خارج از استان است.

جاودانی گفت: عکس باید مربوط به سالهای ۹۲ تا ۹۶ باشد وشرکت‌کنندگان می‌توانند در هر محور جشنواره ۵ اثر ارسال کنند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: آثار منتخب در جشنواره رد قالب کتاب منتشر و شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز موفق به دریافت گواهی جشنواره می‌شود.

وی درپایان از شرکت‌کنندگان خواست تا آثارشان مربوط به حوزه استان مازندران باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز