خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان استان قزوین با مردم زیاران مطرح شد؛

ضرورت حل اختلاف مردم زیاران با آستان قدس رضوی / جلوگیری از برداشت بی رویه شن و ماسه در زیاران

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۱۷

اختلاف مردم روستای زیاران با آستان قدس رضوی بر سر موقوفه بودن اراضی به قوت خود باقی است و در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک وجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با مردم روستای زیاران دیدار کردند.

در این دیدار، رستم فلاح یکی از اهالی محل  به نمایندگی از مردم این روستا اظهار کرد: ماشین‌آلات ایستگاه  آتش‌نشانی و نیروی انسانی  این ایستگاه روستای زیاران پاسخگوی این روستا و روستاهای حومه نیست و نیازمند تقویت است.

وی احداث پارک تفریحی و ورزشی در روستای زیاران را ضروری دانست و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود نسبت به استقرار پاسگاه در روستای زیاران برای ایجاد امنیت و جلوگیری از جرایمی مانند سرقت اقدام کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: متاسفانه برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سوی یک شرکت در نزدیکی  روستای زیاران  باعث نگرانی و به خطر افتادن سلامت مردم، حیات‌وحش و گونه‌های گیاهی  شده که نیاز به پیگیری دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مردم روستای زیاران از سویی، رنج‌های بسیاری متحمل شده‌اند و سند قابل دفاع و کافی بر مدعای خود مبنی بر ملکیت اراضی برای ارائه به نهادهای مسئول دارند اما از سویی دیگر حریف آستان قدس نمی شوند.

وی ادامه داد: دادخواهی خلاف شریعت محمدی نیست و پرونده اختلاف مردم روستای زیاران با آستان قدس، پرونده یک نفر نیست بلکه پرونده حدود 6 هزار نفر از مردم این روستا است.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به مطالب ارائه شده از سوی  فلاح اظهار داشت: درست یا نادرست، احکامی علیه مردم روستای زیاران در‌باره آستان قدس بر سر اختلاف موقوفه بودن اراضی صادر شده است.

وی اضافه کرد: ده‌ها جلسه درباره اختلاف مردم روستای زیاران با آستان قدس منعقد شده و با مرحوم آیت‌الله طبسی تولیت پیشین آستان قدس، حجت‌الاسلام رئیسی تولیت فعلی آستان قدس و معاون آستان قدس رضوی برگزار شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پرونده اختلاف مردم روستای زیاران با آستان قدس بر سر موقوفه بودن، در نامه‌ای مکتوب به رئیس قوه قضائیه اعلام و از ایشان درخواست می‌شود تا خارج از نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی شود.

محمدی بیان کرد: مردم زیاران و آستان قدس اذعان می‌کنند حق با آنان است که البته می‌طلبد مردم مدارک و دلایل خود را و آستان هم دفاعیات خود را به دستگاه قضایی ارائه دهند.

وی افزود: مشکل مردم زیاران با آستان قدس طی مذاکره در عالی‌ترین سطح و نشست برخاست‌ها و جلسات متعدد حل نشده و راهی جز پیگیری از دستگاه قضایی وجود ندارد.

وی همچنین افزود: برای استقرار پاسگاه در روستای زیاران، دو زمین جانمایی شده که از نظر مسائل فنی و امنیتی مورد تایید نیروی انتظامی قرار نگرفته و لازم است زمینی مناسب به این امر اختصاص داده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق قانون حق برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه روستای زیاران وجود ندارد و نباید فراتر از قانون اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز