خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری:

ماموریت حوزه هنری ترویج انقلاب اسلامی در قالب هنر است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۳۴۴

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: ماموریت حوزه هنری ترویج و تبیین انقلاب اسلامی در قالب هنر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین، مسعود آتشگران سرپرست پیشین حوزه هنری استان در آیین مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان قزوین پیش از ظهر امروز در "تالار حافظ" استان با حضور مسئولان فرهنگی و جمعی از هنرمندان برگزارشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی است‌که تنها با خدمت ‌رسانی به آن ، می‌توان به خانواده شهدا و انقلاب ادای وظیفه کرد.

وی تولید نقش جهاد سازندگی، نشست‌های پژوهشی در باب شناخت تاریخ، نقد و بررسی کتاب اشعار، هماهنگی پژوهشی آثار ابنیه قزوین، بررسی ساختار مدرن و اعجاز شقایق ها را با موضوع "بیداری اسلامی" را که تا یک ماه بعد به اتمام می رسد را از فعالیت های مهم خود طی این دوره اخیر عنوان کرد.

 مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری اظهار کرد: حوزه هنری به تولید و پیام‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر می پردازد به بیان ساده تر، ترویج و تببین انقلاب اسلامی در قالب هنر از اهداف مهم حوزه هنری است.

وی افزود: ما در زندگی دچار آرزوهای آموخته شده  دیگران هستیم زیرا نمی دانیم چند درصد از آن آرزوها متعلق به خود ماست و رضایت و خشنودی مان را در پی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زمانی که آرزوهای شخصی و اجتماعی ما با یکدیگر همخوانی داشته باشد انرژی مثبتی را در وجود ما فراهم می کند که شور و نشاط شگفتی را سبب می شود.

انسان ها با روزمرگی از اهدافشان دور می شوند

مصلحی عدم تناسب فرصت زمان،روزمرگی، تهدید، تقسیم بندی احساس مسئولیت واعتیاد به مسائل بی هدف را از عناوین بارزی دانست که انسان ها را از اهداف و آرزوهایشان دور می کند.

وی با بیان اینکه انسان ها در جامعه امروز هدف گرا و ترس گریز هستند اضافه کرد: هر فردی در پی این است که مدرک خود را در بالا ببرد  تا صاحب امتیازی در سازمان خود شود ولی هیچ گاه با خود به این موضوع نمی اندیشد که دریک موضوع علمی ، مولف شود.

مجید مصلحی مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری با توجه به چالش های فوق تصریح کرد: اولین  راهکار در مقابل این معضلات  احساس " وظیفه" است اینکه  فرد در مقابل خانواده و اجتماع به وظایف خود عمل کرده و دچار سردرگمی نشود.

به گفته این مقام مسئول، ضروری است مسئولیت شخصی مشخصی برای فرد در مسیر شغلی‌اش تعریف و تبیین شود.

بزرگترین مشکل در نظام ارزشی و اجتماعی " انگیزه" است

مصلحی بیان کرد: بزرگترین مشکل در نظام ارزشی و اجتماعی " انگیزه" است زیرا  نیروها در یک دایره زمانی بی انگیزه شده و هیچ نوعی انگیزه ای برای ادامه فعالیت حوزه کاری خود ندارند در این میان با تشویق و ترغیب رسیدن به اهدافشان می توان آنان را در سازمان به امید و انگیزه وا دار کرد.

به گفته مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری، نیروی انسانی همه دستگاه‌های دولتی باید همه مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند تا وابسته به مالکیت و نگرش های قدیمی نشوند.

وی حوزه هنری را پاتوق هنرمندان و پیشکسوتان دانست و یاد آور شد: ضروری است حوزه هنری به محلی برای بزرگان و اساتید جامعه هنری مبدل شود .

گره های کور فرهنگی با تعامل دستگا ها باز می شود

علی هوشمندی رئیس جدید حوزه هنری استان قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: هنرمند حوزه هنری دارای ویژگی هایی همچون اندیمشندی، روشنگری، دردمندی، منفعل و ایستا است که با استفاده از هنر خود در مقابل نفوذ فرهنگی ایستادگی می کند.

وی با اشاره به ماموریت های حوزه هنری افزود: خدمتگزار فرهنگی باید دارای زمان و مکان مشخص و ثابتی باشد  چرا که اگر این دو با هم منطبق و مکمل نباشد به شکست محکوم خواهد شد.

به گفته رئیس جدید حوزه هنری، با افزایش ارتباطات و تعامل مدیران سایر دستگاه های دولتی می توان گره های دیگر فرهنگی را گشود.

 در پایان با حضور مسئولان فرهنگی و پیشکسوتان عرصه هنر حکم مسئولیت علی هوشمندی اعطا و وی سکاندار حوزه هنری استان قزوین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز