خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۹ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح کشور فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۷۹

هم اکنون ۹ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح کشور فعال هستند. / اصلاح قانون کار را با در نظر گرفتن نظرات و خواسته‌های شرکای اجتماعی خود دنبال می‌کنیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۹ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح کشور فعال می‌باشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، سید حسن هفده تن در حاشیه نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان قزوین افزود: این تشکل‌ها بازوان قدرتمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام بهتر وظایف و خدمت رسانی بیشتر به جامعه کار و تولید هستند.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت این تشکل‌ها از راه اصلاح و بازنگری در ساختارهای آن‌ها است.

این مسوول، اصلاح قوانین و مقررات دست پاگیر را یکی از راه‌های خروج از رکود در بخش تولید و تقویت حوزه اشتغال دانست و گفت: در همین خصوص اصلاح قانون کار را با در نظر گرفتن نظرات و خواسته‌های شرکای اجتماعی خود دنبال می‌کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هرگونه اصلاح قانون کار و سایر دستور العمل‌ها و بخشنامه‌ها در حوزه کار و تولید باید اثربخش باشد و به تقویت این دو بخش کمک کند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این رابطه تصمیماتی اتخاذ شود که به سود اقتصاد کشور باشد و منافع کارگران و کارفرمایان را نیز حفظ کند.

این مسوول کاهش حوادثناشی از کار را از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند و گفت: تلاش داریم تا با پررنگ کردن آموزش‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، ارتقای فرهنگ ایمنی در محیط کار و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این هدف را محقق کنیم.
هفده تن، تعداد بازرسان در کشور را ۸۰۰ نفر خواند و در پایان گفت: این تعداد پاسخگوی بازرسی واحدهای مشمول قانون کار نیست بنابراین برای جبران این موضوع راهی جز استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز