خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد:

انکار ناپذیری نقش عکاسان خبری در تحول شهر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۱۰

تأثیر‌گذاری عکاسان به حدی است که حتی می توانند در دیدگاه مسئولان نیز تحول ایجاد کرده و آن‌ها را به بخش‌های مغفول مانده و تاریک شهر معطوف کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تأثیر گذاری عکاسان به حدی است که حتی می‌توانند در دیدگاه مسئولان نیز تحول ایجاد کرده و آن‌ها را به بخش‌های مغفول مانده و تاریک شهر معطوف کنند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سعید وزیری‌نژاد در دیدار اعضاء هیأت مدیره انجمن عکاسان خبری افزود: به طور حتم تشکیل انجمن عکاسان خبری در قزوین اقدامی سازنده است که به هدف و ریل گذاری این مجموعه کمک خواهد کرد و به عکاسان قزوینی که اغلب آن‌ها در کشور مطرح هستند یاری می‌دهد که با هدف و انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی در ادامه از تأثیرگذاری بالای عکس در جامعه گفت و افزود: گاهی اوقات اثر گذاری که یک عکس دارد از ساعت‌ها سخنرانی بیشتر است و عکسی که به تمامی زوایای یک ماجرا و واقعیت بپردازد یک دنیا حرف برای گفتن دارد و این روند در عصر ارتباطات و اینترنت حرف اول را می‌زند.

وزیری‌نژاد در ادامه بر بهره‌مندی از توان عکاسان خبری در مسائل و حوزه‌های مختلف شهری تأکید کرد و گفت: شهر با تمام ابعاد، ویژگی‌ها و شاخصه‌هایش از نگاه دوربین مهم است، به عنوان نمونه می‌توانیم در مسائل اجتماعی و حوزه شهر سازی از توان شما برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های معماری اسلامی بهره ببریم و در مقابل فضایی ایجاد کنیم که سبک معماری غربی در شهر مذهبی و کهن قزوین جایگاهی نداشته باشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حل معضلات شهری، بیان کرد: باید برای تغییر فرهنگ مردم، منضبط کردن و اصلاح رفتارهای غلط آنان تلاش کرد و عکس بهترین وسیله برای دست یابی به این مهم است چراکه ما در سال‌های گذشته با استفاده از این ابزار هنری توانستیم در ماه محرم نا‌زیبایی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را پس از مراسم عزاداری در قالب نمایشگاهی نشان دهیم و از معضلات مربوط به این بخش تا حد زیادی کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در دههٔ چهارم انقلاب به جای زبان گفتار باید از زبان هنر بهره برد، افزود: در زندگی امروز شهری، موضوعات مختلفی همچون بازیافت، تفکیک زباله، آپارتمان نشینی، ترافیک، نظافت شهری و حفظ فضای سبز را می‌توان با استفاده از ابزار هنر و در قالب برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها بیشتر از پیش فرهنگ سازی کرد.

این مسئول در پایان، با اشاره به برنامه‌های جشنواره روز قزوین ۹۲ که بخشی از آن با بهره‌مندی از توان ۵۰ نفر از عکاسان کشوری برای انعکاس برنامه‌های متنوع این جشنواره رقم خورد، افزود: حوزه گردشگری و معرفی توانمندی‌های قزوین در این حوزه بسیار مهم و اساسی است که قصد داریم در جشنواره روز قزوین امسال خواسته‌های شهرداری در این حوزه با استفاده از تصاویر عکاسان برآورده شود.

وی از مشارکت با انجمن عکاسان خبری در برپایی جشنواره کشوری عکس به مناسبت روز قزوین در شهریور ۹۳ استقبال کرد و قول مساعد داد که ضمن حمایتهای مالی از این برنامه، برای اختصاص مکانی برای گردهم آیی و هماهنگی اعضاء انجمن برای تدوین برنامه‌های جشنواره اقدامات لازم را به عمل آورد.

در ادامه حمیده شفیعی‌ها رئیس انجمن عکاسان خبری و تعدادی دیگر از اعضاء ضمن تشریح ابعاد و ویژگی‌های جشنواره ملی عکس روز قزوین، خواسته‌های انجمن از سازمان فرهنگی ورزشی را بیان کردند و خواستار حمایت این مجموعه فرهنگی از انجمن برای حل مسائل و مشکلاتی شدند که عکاسان خبری با آن‌ها مواجه‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز