خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

مطب پزشکان باید به صورت متعادل در شهر قزوین مستقر شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۳۳

شهرداری قزوین آمادگی همکاری با جامعه پزشکی دارد تا مطب پزشکان به صورت متناسب و متعادل در سطح شهر قزوین پراکنده و مستقر شوند.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین آمادگی همکاری با جامعه پزشکی دارد تا مطب پزشکان به صورت متناسب و متعادل در سطح شهر قزوین پراکنده و مستقر شوند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در سومین جلسه دوره پنجم کارگروه " قزوین + ۲۰ " که از جامعه پزشکی برای تبادل نظر دعوت شده بودند، افزود: تمرکز مطب پزشکان در سه محور مرکز شهر برای پزشکان، مدیریت شهری و مردم ایجاد مشکل کرده است که با طرح های بالادست توسعه شهری نیز مغایرت دارد.

وی بیان کرد: در راستای سلامت شهر و جامعه پزشکی این آمادگی وجود دارد تا برنامه ریزی صورت گیرد که پزشکان به صورت متناسب و متعادل در سطح شهر پراکنده و مستقر شوند.

نصرتی همچنین خطاب به مدعوین گفت: مدیریت شهری قزوین آمادگی دارد در بخش سلامت با نگاه سرمایه گذاری با جامعه پزشکی تبادل نظر و وارد مذاکره شود.

وی پیشنهاد داد: در زمینه سرمایه گذاری در بخش سلامت جلساتی برگزار شود و به این موضوع به صورت دقیق‌تر پرداخته شود.

نصرتی ترکیب اعضاء کارگروه " قزوین + ۲۰ " در دوره پنجم را کامل‌تر و جامعه‌تر از دوره های قبل دانست و گفت: هدف از دعوت قشرهای مختلف در این جلسات این است که مدعوین مطلع شوند که یک مجموعه(NGO) از فرهیختگان شهر به مدیریت شهری کمک کرده و تولید ایده و فکر می‌کنند و به گروه‌های تصمیم گیر در تصمیم سازی‌ها یاری می‌رسانند.

وی اظهار کرد: این مجموعه منتظر نظرات مشورتی از مدعوین است تا انتظارات صنف خود را از مدیریت شهری به صورت مکتوب ارائه کنند تا مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

اهمیت جایگاه مدیریت شهری در حوزه سلامت

در ادامه شلویری از مدعوین جامعه پزشکی در این جلسه ضمن تشکر از مدیریت کلان شهرداری که ایده های سلامت محور را در دستور جلسات کارگروه قرار داده‌اند، افزود: حضور حداکثری مدعوین پزشک در این جلسه، بیانگر اهمیت جایگاه مدیریت شهری در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: دنیا از رویکرد درمان محور به سمت دیدگاه‌های سلامت محور حرکت می کند و تحقق سلامت جامعه در گروه فعالیت بیش از ۲۰ وزارت‌خانه است.

شلویری بیان کرد: جامعه پزشکی قزوین از مکان استقرار کنونی مطب‌ها به شدت دچار مشکل است و ما نیز موافق پراکنده شدن در ساختمان‌های پزشکانی که به صورت متناسب در شهر استقرار یافته باشند هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که ساختمان پزشکان را، انبوه سازان می سازند و یقینا نیازهای این کاربری و خدمات متناسب آن را رعایت و مهیا نمی‌کنند و مطلوب خواهد بود هنگام دادن مجوز ساخت ساختمان پزشکان، شهرداری استاندارهای لازم را ابلاغ کند و یا ساخت آن را به جامعه پزشکی بسپارد.

شلویری گفت: در حال حاضر پزشکان در قزوین متمرکز شده و در سطح استان، بطور متناسب پراکنده نشده اند و بیماران استان برای یک سرماخوردگی ساده نیز به قزوین مراجعه می کنند که استمرار این وضعیت مشکلات زیادی برای پزشکان، مدیریت شهری و شهر ایجاد می‌کند.

آماده همکاری برای ساماندهی پسماندهای بیمارستان

در ادامه نیزی دکتر عبادی ضمن تشکر از فرصت در اختیاز نهاده شده جهت حضور پزشکان در این جمع، یکی از زیرساخت های اصلی گردشگری را جامعیت سلامت در استان عنوان و بیان کرد: پیشنهاد می‌شود از صنوف مختلف، گروه مشاورین برای شهردار تشکیل شود تا در موضوعات مرتبط، به شهردار مشاوره دهند.

وی افزود: در بیمارستان پاستور، یکی از بهترین مراکز زنان و زایمان ایران مستقر شده ولی شرایط محیطی اطراف بیمارستان آلوده بوده که بهره برداری حداکثری از این مرکز را با چالش جدی مواجه کرده است و درخواست رسیدگی شود.

وی در خصوص پسماندهای بیمارستانی گفت: جامعه پزشکی آماده همکاری همه جانبه در این خصوص دارد.

کمیته بهداشت و درمان در مدیریت شهری

اسماعیل زاده از مدعوین نیز در این جلسه گفت: اکنون اگر بخواهیم بیمارستان در حومه شهر بسازیم، امتیاز چندانی داده نمی‎شود و اگر بیمارستان در درون شهر باشد، باریک و تنگ بوده و مشکلات عدیده هم برای بیماران و کادر پزشکی و هم مشکلات ترافیکی خواهد داشت.

وی گفت: لازم است زمین های مکفی، امکانات، تسهیلات و امتیازات لازم به جامعه پزشکی داده شود تا در اطراف شهر بیمارستان های استاندارد با فضاهای کافی و امکانات مطلوب برای بیماران، عیادت کنندگان و جامعه پزشکی ایجاد و مستقر کند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مدیریت شهری کمیته بهداشت و درمان داشته باشید و با نظام پزشکی در تعامل و ارتباط مستمر باشد.

تشکیل کمیته آموزش و پژوهش

حمیصی هم از مدعوین نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اگر مدیریت شهری، هماهنگ با NGO ها و مراکز سلامت باشد، نتایج مطلوبی خواهد داشت و پیشنهاد می شود تشکیل کمیته سلامت، پررنگ و فعال در دستور کار کارگروه قرار گیرد.

وی گفت: پیشنهاد می‎شود کمیته آموزش و پژوهش نیز در ساختار کارگروه دیده شود.

رجبی نیز در این جلسه بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای ارتقاء سرانه ها و استاندارد های سلامت و بهداشت و درمان در شهر، موضوع احداثبیمارستان اصلی ۵۵۰ تختخوابی قزوین که پروژه‌اش متوقف شده است در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای طرح پزشک خانواده نیاز به مراکز سلامت پراکنده در شهر خواهیم داشت.

مدرسی هم گفت: از جامعه پزشکی در طرح های ارتقاء حوزه سلامت مدیریت شهری حضور داشته باشند و به نظافت سطل‌های زباله توجه جدی شود.

وی گفت: توجه لازم به زیبائی مراکز درمانی جهت کمک به بهبود بیماران، می تواند مطلوب باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز