خبرگزاری کار ایران

کاشی پزها، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خبر داد؛

ساماندهی خطوط تاکسیرانی شهرداری قزوین برای کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۱۳

افزایش ظرفیت جایگاه های سی ان جی و ساماندهی خطوط تاکسیرانی قزوین در اولویت برنامه های سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به برنامه های سازمان در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: افزایش ظرفیت جایگاه های سی ان جی و ساماندهی خطوط سازمان تاکسیرانی قزوین که در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی ایفا می کند.
به گزارش ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین، مصطفی کاشی پزها در خصوص تأثیر جایگاه های سی ان جی سطح شهر قزوین در کاهش آلودگی هوا افزود: استفاده از گاز طبیعی برای سوخت‌گیری خودروها به دلیل کمتر بودن سطح آلایندگی آن نسبت به دیگر سوخت ها در سال‌های اخیر موجب ایجاد جایگاه‌های CNG در اکثر شهرهای کشور شده است.
کاشی پزها با اشاره به اینکه برای بهره مندی تاکسی های فعال در سطح شهر قزوین از گاز سی ان جی جایگاه های سی ان جی در سطح شهر تجهیز شده است، افزود: باتوجه به اهمیت استفاده از گاز طبیعی در تاکسی ها، با راه‌اندازی جایگاه‌های سی ان جی در شهر قزوین زمینه استفاده از گاز طبیعی برای سوخت‌گیری خودروها به ویژه تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی فراهم شده است تا با استفاده از این سوخت طبیعی میزان آلودگی ورودی به محیط زیست کاهش یابد
وی اضافه کرد: با توجه به این که استفاده از وسایل نقلیه به ویژه تاکسی ها در ترددهای درون شهری هر روز در حال افزایش است، بنابراین سازمان تاکسیرانی قزوین برای رفع کمبود جایگاه های سی ان جی فعال در سطح شهر اقدام به انجام مطالعاتی در راستای افزایش ظرفیت این جایگاه ها کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته سه دستگاه دیسپنسر(وسیله ای که از طریق آن گاز سی ان جی پرفشار به مخزن سوخت خودرو منتقل می شود(به تعداد دستگاه‌های موجود در جایگاه CNGواقع در بلوار جمهوری افزوده شد تا از این طریق شاهد افزایش بهره وری جایگاه مذکور باشیم.
کاشی پزها با بیان این که در حال حاضر جایگاه سی ان جی بلوار جمهوری با ۶ نازل سوخت(وسیله ای که از طریق آن گاز سی ان جی پرفشار به مخزن سوخت خودرو منتقل می شود) فعال است، عنوان کرد: افزایش ظرفیت جایگاه های سی ان جی تأثیر بسزایی در ترغیب رانندگان تاکسی به استفاده از گاز طبیعی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا دارد.
وی تصریح کرد: برای سهولت استفاده رانندگان وسایل نقلیه به ویژه تاکسیرانان از گاز سی ان جی بقیه جایگاه های سطح شهر نیز تجهیز شدند که از جمله آن ها می توان به تجهیز جایگاه سی ان جی نواب اشاره کرد.
این مسئول ابراز کرد: افزایش تعداد نازل های سوخت جایگاه های سی ان جی توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در کاهش مدت زمان سوخت گیری و مدیریت زمان رانندگان و به تبع آن افزایش درآمد آنان تاثیرگذار است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان این که یکی دیگر از راهکارهای کاهش آلودگی هوا که در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تأثیر بسزایی دارد؛ ساماندهی خطوط تاکسیرانی است، گفت: ساماندهی خطوط تاکسی علاوه بر رفاه حال شهروندان، افزایش سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.
کاشی پزها بیان کرد: واضح است که صرفه جویی در مصرف سوخت نه تنها در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرگذار است بلکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می کند که غیرقابل انکار است.
وی ابراز کرد: باتوجه به اثرات مطلوبی که ساماندهی خطوط تاکسیرانی قزوین در کاهش آلودگی هوای استان دارد، این سازمان اقدام به ساماندهی خطوط تاکسیرانی کرده است تا از تردد بی مورد وسایل نقلیه که آلودگی هوا را به دنبال دارد، جلوگیری کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به تجهیز ۳۲۲ تاکسی تحت نظارت سازمان به دستگاه جی پی اس افزود: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته ۳۲۲ دستگاه جی پی اس توسط این سازمان خریداری شده بودکه در اختیار تاکسیرانان تحت نظارت این سازمان قرار گرفت و به این ترتیب ۳۲۲تاکسی به این دستگاه مجهز شدند.
کاشی پزها اضافه کرد: تجهیز تاکسی ها به این دستگاه موجب می شود علاوه بر در اختیار داشتن آمار دقیق و مناسب تاکسی های سطح شهر، میزان سفرهای شهری و شناسایی تاکسی‌های فعال از غیر فعال را نیز در اختیار داشته باشیم.
وی ادامه داد: در اختیار داشتن آمار دقیق ترددهای تاکسی های تحت نظارت این سازمان در مدیریت و کنترل آلودگی هوا موثر است به همین دلیل یکی از برنامه های اولویت دار سازمان تاکسیرانی قزوین تجهیز تاکسی های تحت نظارت سازمان به دستگاه جی پی اس است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به این که به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی یکی از عناوین کارگاه های آموزشی سازمان تاکسیرانی به این موضوع اختصاص دارد، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و نقش تاکسی ها در آلودگی های ریست محیطی به ویژه آلودگی هوا یکی از موضوعات کارگاه های آموزشی سازمان مسئله محیط زیست است.
کاشی پزها تصریح کرد: در کارگاه های آموزشی که برای رانندگان تاکسی درنظر گرفته می شود، مسائل زیست محیطی موردنیاز رانندگان تاکسی به ویژه رعایت نکات موردنیاز برای کاهش آلودگی هوا به رانندگان تاکسی آموزش داده می شود.
وی گفت: آگاهی رانندگان تاکسی در خصوص عوامل آلاینده محیط زیست موجب عایت نکات زیست محیطی توسط آنان شده و این امر نیز کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.
این مسئول افزود: باهماهنگی های صورت گرفته با اداره کل محیط زیست استان قزوین از کارشناسان این سازمان برای آموزش تاکسیرانان و همکاری با کارشناسان سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین استفاده می شود که این امر نقش بسزایی در افزایش دانش تاکسیرانان در زمینه رعایت نکات زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به دیگر برنامه های سازمان که هریک به نوعی در کاهش آلودگی هوا اثرگذار است، بیان کرد: افزایش بازرسی ها به منظور کنترل بر عملکرد صحیح رانندگان تاکسی در ترددهای تحت نظارت سازمان تاکسیرانی نیز از ترددهای بی مورد جلوگیری کرده و موجب کاهش آلودگی هوا می شود.
کاشی پزها با اشاره به ساخت سایبان های ایستگاه های خطوط درون شهری تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهر قزوین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های سال جاری سازمان تاکسیرانی ساخت سایبان ایستگاه های تاکسی سطح شهر قزوین است که در صورت تأمین اعتبار اقدامات لازم در این زمینه صورت می گیرد.
وی ابراز کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ساخت سایبان های ایستگاه های تاکسی و ساماندهی آن ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است که در این راستا اقدامات لازم برای ساماندهی خطوط تاکسیرانی بلوار شهیدبهشتی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین قزوین عنوان کرد: برای ساماندهی خطوط تاکسیرانی بلوار شهید بهشتی با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از موانع جداکننده به طول ۵۰متر در انتهای دوربرگردان روبروی ایستگاه خطوط تاکسیرانی بود که موجب می شود خودروهای شخصی پس از دورزدن به سمت شمال معبر حرکت کرده و نتوانند به ایستگاه تاکسی ورود پیدا کنند.
کاشی پزها تصریح کرد: ضمن تقدیر از فعالیت پرسنل سازمان تاکسیرانی قزوین تصریح کرد: فعالیت پرسنل سازمان که باتمام توان در راستای پیشبرد اهداف سازمان تلاش می کنند و عملکرد مطلوب آنان تأثیر زیادی در اجرایی کردن برنامه ریزی های صورت گرفته و دست یابی به نتایج مطلوب دارد که جای بسی قدردانی است.
وی گفت: همچنین پلیس راهور و نیروی انتظامی نیز در ساماندهی خطوط تاکسیرانی بلوار شهید بهشتی همکاری صمیمانه ای با سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین داشتند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین یادآور شد: امیدواریم با برنامه هایی که در سازمان تاکسیرانی برای کاهش آلودگی هوا در دست اجرا داریم، بتوانیم گام مثبتی در راستای کاهش آلودگی هوا برداریم.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز