خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد:

سفره‌خانه‌ها می‌توانند به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۲۷

سفره‌خانه‌ها می‌توانند با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی به پاتوقی فرهنگی تبدیل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سفره خانه‌ها می‌توانند با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی به پاتوقی فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بیان کرد: براساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه قلیان در تمامی اماکن شامل قهوه‌خانه‌ها، سفرخانه‌ها، اماکن عمومی و پارک‌‌ها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروزه مصرف قلیان در اماکن سربسته همچون سفره خانه‌های سنتی یا قهوه خانه‌ها عوارض آن را دو چندان می‌کند و سلامت اطرافیان به ویژه کودکان و نوجوانان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: متأسفانه در استان قزوین، نه تنها متصدیان در سفره خانه به این وظیفه قانونی عمل نمی‌کنند بلکه خود عرضه هم می‌کنند و عرضه قلیان با قانون مغایرت اساسی و آشکار دارد و به تمام مراکز بهداشتی، اتحادیه‌ها و غیره اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته استفاده از قلیان برای سنین بالا محدود می‌شد، در حالی که در چند سال اخیر ضمن افزایش استفاده از قلیان متأسفانه نوجوانان و جوانان به طرفداران اصلی آن تبدیل شده‌اند.

حجت الاسلام صادقی افزود: ارائه قلیان و پرداختن به آن زمینه سایر فساد‌ها را فراهم می‌کند و بر اساس آمار‌ها، ۵۰ درصد جمعیتی که در سفره خانه‌ها حضور دارند را دختران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قلیان در سفره خانه‌های سنتی ذائقه مردم و جوانان را تغییر داده است، افزود: صاحبان این اماکن برای تامین معاش خودشان گزینه سهل الوصول‌تر که‌‌ همان استفاده از قلیان است بر سایر گزینه‌ها چون فروش غذای محلی و نوشیدنی‌های سالم ترجیح می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: ممنوعیت مصرف مواد دخانی در قهوه خانه‌ها یک موضوع کشوری است که تحقق آن عزم ملی می‌طلبد و امیدواریم سفره خانه‌ها بتوانند با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی که نشات گرفته از یک قانون مشخص در برخورد با قلیان است، به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.

وی یادآور شد: اشاعه مهارت‌های زندگی، آموزش حل مسئله، مهارت نه گفتن، قدرت رویارویی با فشار همسالان در سنین نوجوانی و جوانی یک اصل اساسی است که می‌تواند از طریق رسانه‌ها و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها گسترش پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز