خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی:

سفیران میراث فرهنگی بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۴۲

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سفیران میراث فرهنگی بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و از نخبگان و شایستگان برای کمک به حوزه میراث فرهنگی دعوت می‌شود که جزئیات این برنامه بزودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اختتامیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

علی دارابی در این مراسم درباره نقاط ممتاز و ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: بیش از 2 هزار اثر در 8 بخش به دبیر خانه جشنواره رسید و توسط 50 داور و کارشناس مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و از نظر کیفیت ترکیب داوری قابل توجه است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برای مردمی کردن جشنواره تلاش شد و در همین راستا در بخش نمایش 20 اثر نمایشی میراثی برای بیش از 3 هزار نفر از مردم و هنردوستان در کاروانسرای سعدالسلطنه اجرا شد.

وی عنوان کرد: 14 کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار شد که 4 مورد در تهران و 10 مورد در قزوین بود.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: نمایش 140 اثر سینمایی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره بود و از چند ماه قبل پیش‌رویدادها و بازدیدهایی هم داشتیم.

وی اظهار کرد: در معاونت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم چند برنامه مدنظر قرار دارد؛ نخستین دوره تجلیل و تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از زمستان امسال برگزار می‌شود تا بتوانیم از سهم بزرگی که رسانه‌ها در این حوزه دارند تقدیر کنیم، بین رسانه‌های آزاد و حکمرانی خوب رابطه مستقیمی وجود دارد و باید رسانه‌ها را تقویت کنیم.

دارابی بیان کرد: در آینده نزدیک افطاری و سنت‌های اجتماعی و فرهنگی وابسته به آن، هنر تهذیب و جشن سده برای ثبت جهانی در بخش میراث جهانی ناملموس معرفی می‌شوند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: مردمی کردن میراث فرهنگی برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی در این دوره مد نظر است و مشارکت بیش از 500 نفر از خیران را خواهیم داشت که نقش مهمی برای تحقق این هدف است.

وی عنوان کرد: دفاع از حقوق عامه و کمک به توسعه و عمران کشور، معرفی و تلاش برای افزایش سواد میراثی، سرمایه‌گذاری در آموزش و کادر سازی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی، حفاظت و مقاوم سازی آثار میراثی در برابر فرونشست و سوانح طبیعی  از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

دارابی خاطرنشان کرد: گاهی میراث فرهنگی در حد یک امر لوکس تلقی شده که دست نیافتنی است و تلاش ما براین است بتوانیم امر حفاظت و نگهداری و معرفی میرث فرهنگی را مردمی کنیم، چرا که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مردم و آثار بزرگی که از نیاکان برجای مانده ثابت و استوار خواهند بود.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از هشتم تا دهم آذر ماه به میزبانی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز