خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس مطرح کرد:

افزایش مشارکت مردمی؛ هدف مهجورمانده شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۴۷

به گزارش ایلنا، محسن پیرهادی رییس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاها در یادداشتی به مناسبت روز شوراها نوشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است که با تجربه ۲ دهه‌ای خود در مسیر تبدیل شده به نهادی اثرگذار و راهگشاست.

در میان توفیقات بسیار شوراهای شهر و روستا، یکی از اهداف والای شوراها، ایجاد فضا و بستری برای تنظیم اولویت‌ها، هدایت سیاستگذاری‌ها به سمت افزایش سطح نشاط و مشارکت محلی است؛ امری که آنچنان که باید و شاید محقق نشده و مهجور مانده است.

یکی از دلایل اصلی عدم تمایل شهروندان به مشارکت در عرصه مدیریت شهری، سیاست‌زدگی و بروز برخی حواشی در عرصه مدیریت شهری برخی کلان شهرهاست. این در حالی‌ است که اساسا مدیریت شهری و مسئله شوراها، امری اجتماعی و فرهنگی است ‌ و همان‌طور که در اصل ۱۰۰ قانون اساسی آمده، دامنه فعالیت شوراها حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی‌ و رفاهی را شامل می‌شود و فعالیت‌ها و نگاه سیاسی جایی در حوزه فعالیت‌های شوراها ندارد.

از سوی دیگر نیز الگوهای موفق جهانی مدیریت شهری نشان می‌دهد تا زمانی که در امور شهری فرصت به مدیران و نخبگان شهری و اجتماعی نرسد، مشکلات شهری از حاشیه نشینی، امنیت عمومی شهر و حقوق شهروندی گرفته تا مسایل فرهنگی و ترافیک، آلودگی هوا نه تنها همچنان پا بر جا خواهند ماند و به صورت فزاینده‌ای عمیق‌تر خواهند شد.

اینجانب روز ملی شوراها را خدمت نمایندگان محترم شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم که در ۲۳ سالگی تاسیس شوراها، به مقصود اساسی آن یعنی "واگذاری مدیریت شهری به مردم و کنار زدن سایه سیاسیون از سر شهرها" نزدیک‌تر شویم.

محسن پیرهادی

رییس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز