خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

دولت سیزدهم مصداق بارز یک دولت بسیجی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۵۵۸

استاندار قزوین گفت: دولت سیزدهم مصداق بارز یک دولت بسیجی است و بیشتر مسئولانی که در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند، دارای تعلق آرمانی و اعتقادی و نیز تعلق سازمانی به بسیج هستند که همواره در لباس پاسداری به انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در نشست با اقشار بسیج با بیان اینکه دولت سیزدهم سالانه باید ۲ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت گذشته را پرداخت کند، تصریح کرد: دولت با شرایط اقتصادی ویژه‌ای مواجه است و فروش اوراق بدهی در دولت قبلی بدهی سنگینی ایجاد کرد که این دولت آن را متحمل شده است.

استاندار قزوین گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های دولت معادل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را پرداخت حقوق و یارانه‌ها به خود اختصاص داده و فقط ۱۰ درصد صرف برنامه‌های پیش بینی شده می‌شود.

اعلایی بسیج را یکی از ثمرات ارزشمند جمهوری اسلامی دانست و تشریح کرد: امام خمینی (ره) در آخرین سالی که در روز بسیج حضور داشتند به نکته جالبی اشاره کردند و گفتند نباید در کشور ما صدایی جز صدای تقابل با آمریکا شنیده شود و سپس تاکید کردند که نگهبان شعار نه شرقی نه غربی باشید که این تاکید به ایمان و مبارزه با شیطان بزرگ است.

استاندار قزوین سپس به حوادث دو ماه اخیر در دنیای بشریت و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در کنار تلخی‌های که به واسطه کشتار بی رحمانه مردم غزه شاهد بودیم، شیرینی هایی نیز به علت نتایج تبیینی در دنیا محقق شد که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد که به عقیده من فریادی بر آرمان های ملت ایران و امام راحل در بنیان گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اعلایی با بیان اینکه نقشه غربی‌ها مبنی بر عادی سازی روابط با اسراییل شکست خورده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دشمنان خونخوار خودمان را شکست بدهیم، چه شکستی بهتر از اینکه خیزش های مردمی در دل کشورهایی مانند آمریکا بر علیه سردمداران ایجاد شود، یک سال قبل کشورهای سلطه گر با راه اندازی جریان های مختل کننده امنیت و اغتشاش‌گر سعی بر ایجاد ناامنی در کشورمان را داشتند که امسال همان نقشه ها با گستردگی بیشتر بر علیه خودشان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی و در شرایط بد اقتصادی امام خمینی (ره) جهان را به ایجاد هسته‌های مقاومت علیه استکبار جهانی تشویق کردند که در حال حاضر و بعد از ۳۵ سال شاهد این ثمرات هستیم و در سرتاسر دنیا هسته های مقاومت مردمی بر علیه ظلم و جنایت شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب باعث شده تا ایران از گزند دشمنان انقلاب در امان بماند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان به بسیج لندن اشاره کردند که این موضوع علاوه بر اینکه جنبه مزاح داشت، دوراندیشی برای اتفاقی است که در آینده جهان بشریت رخ می دهد.

اعلایی سپس به موفقیت‌های ایران در دوران تحریم پرداخت و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در زمینه فروش بشکه‌های نفت، دوران تحریم را پشت سر گذاشته ایم و اکنون ۳ میلیون بشکه نفت استخراج می‌شود که متاسفانه بخش عمده ای برای مصرف در داخل کشور و مابقی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

استاندار قزوین در ادامه صحبت‌ها به بحث پذیرش اتباع خارجی در استان قزوین پرداخت و اظهار کرد: با اینکه موضوع اتباع خارجی در استان جدی است، اما در کشور جزو استان های رده پایین در زمینه پذیرش اتباع خارجی هستیم و استان هایی مثل تهران و قم تعداد اتباع بیشتری نسبت به قزوین دارند.

این مسئول از ایجاد یک ساختار مردمی برای نظارت اتباع خارجی خبر داد و گفت: همانند حوزه های دیگر در استان قزوین، در حوزه اتباع نیز سعی شده که با ابتکارات و تلاش های مداوم از سد این مشکل عبور کنیم و خروجی با داشتن یک خروجی مناسب، پذیرش و اسکان اتباع خارجی در استان کنترل شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی کشور نیازمند یک جراحی جدی است، خاطرنشان کرد: خیلی از موضوعاتی که در حوزه فرهنگ با آن مواجه هستیم، نتیجه خلایی است که در آموزش و پرورش ایجاد شده و دستاورد آن در جامعه بروز می‌کند.

اعلایی اضافه کرد: در جامعه اسلامی برای هر کم کاری می‌توان دلیل آورد و از مردم فرصت گرفت، اما هیچ عذر و بهانه‌ای برای فساد وجود ندارد و متاسفانه موضوع فساد اداری در استان ما خیلی جدی است و شاهد شبکه های فساد در حوزه های اقتصادی هستیم که به شکل بارزی نسبت به استان‌های دیگر مشهود است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در بخش های زمین، آب و برخی مجوزها درگیر فساد هستیم که در پوشش توجیهات متعددی صورت می‌گیرد، اما این توجیهات در دستورالعمل های قانون جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

وی در پایان به مساله انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: انتخابات یک صحنه قدرت نمایی برای جمهوری اسلامی است که ما باور داریم در پاییز سال گذشته مردم در صحنه مقابله با دشمن شرکت کردند و دوباره با حضور باشکوه خودشان در سال جاری با حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب افرادی اصلح حماسه آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز