خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین:

حضور پلیس راه قزوین در کنار گشت‌های راهداری فرار بار را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۱۳۷

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تأکید بر حداکثر تلاش برای جلوگیری از فرار بار در جاده‌ها گفت: حضور مستمر پلیس راه در کنار تیم‌های گشت راهداری برای کنترل ناوگان حمل و نقل می‌تواند بازدارندگی لازم را در جلوگیری از این‌گونه تخلفات داشته‌ باشد.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مسئولین دستگاه قضا با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با موضوع بررسی آخرین وضعیت اعتبارات نگهداری و به‌سازی و ارتقای ایمنی راه‌ها و عملکرد گشت‌های کنترل دروازه‌ای ناوگان حمل و نقل برگزار شد.

یعقوب دادگر در این نشست گفت: در موارد زیادی مشاهده شده خودروهای سنگین حامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی به‌دلیل بارگیری بدون دریافت بارنامه اقدام به حمل بار با تناژ بالاتر از حد استاندارد می‌کنند که این امر موجب تخریب رویه راه‌های اصلی و روستایی می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه حمل عامدانه بار بدون بارنامه منجر به تضییع حقوق عامه می‌شود، اضافه‌کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، 25 درصد از وصولی حقوق دولتی معادن باید برای به‌سازی جاده‌ها تخصیص یابد.

وی ادامه‌ داد: از سوی دیگر نیز براساس بخش‌نامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هر استانی که موفق به اخذ 100 درصدی بارنامه شود اعتبارات متمم نگهداری و به‌سازی راه‌ها به همان استان وصول‌کننده تخصیص خواهد یافت، از همین روی لازم است با همکاری پلیس راه و حتی در صورت نیاز پلیس انتظامی از هرگونه فرار بار توسط خودروهای معادن جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: پلیس راه در خصوص رعایت حد مجاز تناژ فرآورده‌های معدنی باید در کنار گشت‌های راهداری حضور مستمر داشته‌باشد.

به گفته دادگر با این حجم عظیم تخریب جاده‌ها به‌ویژه در راه‌های روستایی و در شرایط کمبود اعتبارات مالی و هزینه‌های بسیار بالای ایمن سازی جاده‌ها این اعتبارات متمم می‌تواند بخش زیادی از نواقص ایمنی جاده‌ها را جبران کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بر استمرار جلسات ماهانه در خصوص بررسی وضعیت کنترل ناوگان حمل و نقل بار و اضافه تناژ وسایل‌نقلیه سنگین با حضور دستگاه‌هایی چون راهداری، پلیس انتظامی و پلیس راه و دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی نیز در هر راهکار قابل‌اجرا که نیاز به ورود آن باشد در کنار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز