خبرگزاری کار ایران

باتری و سیستم یو پی اس، عضو مهم سازمان ها و ارگان ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۹۶۳

باتری یو پی اس یکی از اجزای کلیدی یک سیستم منبع تغذیه بدون وقفه است. باتری‌های یو پی اس، برق پشتیبان یو پی اس را در صورت قطع برق تامین می‌کنند و تضمین می‌کنند که تجهیزات و سیستم‌های حیاتی می‌توانند آنلاین و عملیاتی باشند.

به گزارش ایلنا، بدون باتری یو پی اس که به درستی کار می کند، کسب و کارها و سازمان ها در معرض خطر از دست دادن داده ها، از کار افتادن، از دست دادن کسب و کار و احتمال از دست دادن جان در برخی موارد خواهند بود. به همین دلیل مهم است که نکات کلیدی در مورد باتری های UPS بدانید:

باتری UPS چگونه کار می کند؟ یو پی اس از چه نوع باتری برای کارکرد استفاده می کند؟ هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض باتری یو پی اس خود دارم؟

باتری یو پی اس یکی از اجزای کلیدی یک سیستم منبع تغذیه بدون وقفه است. باتری‌های یو پی اس، برق پشتیبان یو پی اس را در صورت قطع برق تامین می‌کنند و تضمین می‌کنند که تجهیزات و سیستم‌های حیاتی می‌توانند آنلاین و عملیاتی باشند.

سیستم‌های UPS معمولاً از باتری‌های (VRLA) استفاده می‌کنند که این باتری‌ها شبیه به نوع باتری مورد استفاده برای خودروها هستند، اما در واقع به طور خاص برای کار با بارهای صنعتی مانند UPS ساخته شده‌اند. طول عمر باتری یو پی اس بسته به نوع و مدل باتری متفاوت است، اما بیشتر باتری ها معمولاً هر 3 تا 5 سال برای عمر استاندارد نیاز دارند. یک باتری UPS که در دمای محیط 30 درجه سانتیگراد کار می کند، نصف طول عمر باتری که در شرایط دمایی مساعد کار می کند را خواهد داشت! خنک نگه داشتن باتری ها طبیعتاً مقرون به صرفه تر از تعویض زودهنگام آنها است.

باتری یو پی اس باید بسته به نیاز سرویس شود که می تواند هر سه ماه، دو سال یا سالانه باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی کار می کنند و برای استفاده ایمن می مانند. حفظ یک باتری یو پی اس سالم برای هر کسب و کار یا سازمانی که به تجهیزات و سیستم های حیاتی متکی است، مهم است. باتری‌های یو پی اس، برق پشتیبان را در صورت قطع برق یا قطعی برق دیگر فراهم می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که یو پی اس به‌گونه‌ای کار می‌کند که کسب‌وکارها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

اگر در مورد باتری های UPS سؤالی دارید، یا اگر برای یافتن سیستم UPS مناسب برای نیازهای خود به کمک احتیاج دارید، همین امروز با امداد باتری کهن تماس بگیرید. تیم کارشناسان صبا باتری اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا راه حل مناسبی برای کسب و کار خود پیدا کنید.

سیستم باتری یو پی اس یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان شما است. مشکل این است که حتی با وجود یک باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی شما پاسخ دهد و شروع به برق گرفتن از منبع جایگزین شما کند.

 در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه ارزشمند می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد. یو پی اس برای حل این مشکل طراحی شده است که به صورت فوری پاسخ می دهد، قدرت زیادی به سیستم می دهد و سپس به محض راه اندازی، همه چیز را به سیستم پشتیبان شما تحویل می دهد.

در حالی که عملکرد اصلی باتری یو پی اس 42 آمپر این است که شکاف بین قطع برق و برق پشتیبان را بپوشاند، همچنین می تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند. این به این دلیل است که UPS باید نسبت به نوسانات منبع تغذیه ورودی فوق العاده حساس باشد تا در صورت قطع برق بلافاصله پاسخ دهد. در نتیجه، اگر در منطقه ای با منابع تغذیه ناپایدار هستید، مانند یک دفتر صحرایی یا بیمارستان روستایی، یو پی اس ممکن است برای حفظ سطح برق کمک کند.

یک یو پی اس سه نقش اساسی دارد: باتری پشتیبان ،  محافظ برق  و اینورتر برق . باتری پشتیبان و اینورتر برق در صورت قطع برق، نوسانات یا اختلالات دیگر، برق را به وسایل الکترونیکی متصل شما تامین می کند. یک یو پی اس همچنین بسته به نوع یو پی اسی که خریداری می کنید، در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ، نویز/تغییر فرکانس، اعوجاج هارمونیک و موارد دیگر حفاظت ارائه می کند.

دلیل اینکه شما به یک دستگاه و باتری یو پی اس 65 آمپر نیاز دارید این است که دستگاه های الکترونیکی اغلب گران هستند و همیشه باید منتظر موارد غیرمنتظره باشید. UPS یک راه حل موثر برای حفاظت از تجهیزات شبکه های بی سیم، رایانه ها، تلویزیون ها، کنسول های بازی، سرورها و اساساً هر چیز دیگری است که به یک پریز برق استاندارد وصل می شود.

افزایش ولتاژ می تواند به راحتی به سخت افزار متصل شده آسیب برساند، حتی اگر فقط برای چند نانوثانیه رخ دهد. الکتریسیته اضافی باعث گرم شدن بیش از حد، شکستگی و ترک در سیم‌ها، سرخ کردن تخته‌های مدار، هارد دیسک و بسیاری دیگر از قطعات الکتریکی می‌شود.

باتری 2 ولت اسیدی پشتیبان در یک UPS به شما امکان می دهد اطلاعات خود را ذخیره یا پشتیبان بگیرید و دستگاه های الکترونیکی حساس خود را با خیال راحت خاموش کنید و/یا به طور کلی از خرابی خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال، ظرفیت باتری پشتیبان می تواند زمان کافی برای چرخاندن ژنراتورهای برق یا تامین برق به اندازه کافی تا زمانی که برق AC بازیابی شود، به شما بدهد.

چندین مشکل رایج برق وجود دارد که یک یو پی اس می تواند از شما در برابر محافظت کند:

احتمالاً مشکلی که بیشتر آشناست، از دست دادن کامل منبع برق به دلیل خرابی تجهیزات برق/شبکه ​​برق، بلایای طبیعی یا خطای انسانی است. خاموشی می تواند از چند ثانیه تا چند روز طول بکشد.

گاهی اوقات برق هنوز به دستگاه های الکترونیکی شما می رسد، اما با ولتاژ کاهش یافته، برای مدت زمان طولانی. اغلب این اتفاق به دلیل منابع انرژی به خطر افتاده یا کاهش جریان برق در شرایط تقاضای بالا رخ می دهد.

تغییر فرکانس مشکلی است که هنگام اتصال به ژنراتورهای برق، زمانی که ژنراتور دیگر با سیستم قدرت در فرکانس دلخواه همگام سازی نمی شود، ایجاد می شود.

اعوجاج هارمونیک ناشی از دستگاه‌های الکترونیکی (از جمله خود سیستم‌های UPS) که جریان را در پالس‌های ناهموار می‌کشند تا یک موج صاف و سینوسی.

نویز خط که نویز فرکانس نیز نامیده می شود، ناشی از تداخل سیگنال های الکترومغناطیسی سرگردان در یک جریان AC استاندارد است، نویز خط می تواند توسط سایر دستگاه های الکترونیکی متصل به AC، تداخل امواج رادیویی، ژنراتورهای برق یا طوفان های رعد و برق ایجاد شود. می تواند عملکرد مدارهای الکترونیکی را مختل کند.

وقتی یک نوسان برق کوچک، که به عنوان ولتاژ نیز شناخته می شود، بالاتر از حد معمول است که بیشتر از یک نوسان دوام می آورد. ممکن است چند دقیقه یا حتی چند روز طول بکشد. با توجه به موارد ذکر شده، انتخاب بهترین یو پی اس و باتری یو پی اس 100 آمپر برای شما به این عوامل بستگی دارد:

1. مشکلات برقی که می‌خواهید از آن اجتناب کنید.

2. تعداد دستگاه‌های الکترونیکی که می‌خواهید با UPS پشتیبانی کنید.

3. وات دستگاه های الکترونیکی که به UPS وصل می کنید.

4. چه مدت به باتری پشتیبان برای کارکردن یا زمان اجرا نیاز دارید.

5. چه مقدار فضای برای UPS دارید.

کارخانه صبا باتری ، تولید کننده برتر باتری سرب اسیدی در ایران ، انواع باتری های صنعتی از جمله باتری لیفتراک ، باتری استاکر و باتری ریچتراک را تولید و با قیمت مصوب کارخانه و تاریخ تولید به روز به بازار عرضه می کند. برای تهیه باتری با مشخصات مد نظر ، کافیست با کارشناسان فروش صبا باتری تماس برقرار کنید تا از مشاوره تخصصی رایگان ایشان بهره مند شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز