خبرگزاری کار ایران

با برگزاری کارگاه آموزشی؛

تیم‌های سحر هلال احمر در قزوین تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۹۵

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: برای توانمندسازی تیم‌های سحر هلال احمر دوره تخصصی برای حدود 40 نفر از افراد مرتبط با حوزه‌های روانشناسی و افرادی که می‌توانند پس از حادثه حمایت روانی از آسیب‌دیدگان داشته باشند، برگزار می‌شود.

فاطمه جباریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برگزاری دوره آموزش برای تیم‌های سحر گفت: کارگاه تیم‌های سحر از امروز در استان آغاز شده و تا سه روز ادامه‌دار خواهد بود.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: تیم سحر "ساماندهی حمایت روان" تیم‌هایی هستند که پس از حادثه و همچنین در زمان حادثه حضور پیدا کرده و اقدامات و حمایت‌های لازم روانی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این افراد در ساعات اولیه پس از حادثه حاضر شده و با پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایی که دارند، مرحله بازگشت‌پذیری افراد به زندگی عادی را تسهیل می‌کنند و به افراد و خانواده‌ها کمک می‌کنند تا آسیب روانی ایجاد شده را راحت‌تر پشت سربگذارند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مراحل مدیریت بحران در زمان حادثه است، گفت: در این مرحله تیم‌های سحر می‌توانند به افراد آسیب‌دیده و بازماندگان حوادث طبیعی کمک کنند.

وی یادآور شد: همچنین حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی و برنامه‌هایی که مرتبط با این حوزه‌ها باشد هم توسط تیم‌های سحر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز