خبرگزاری کار ایران

نماینده فائو از بوستان ملاخلیلا در قزوین بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۷۸

نماینده سازمان فائو در دومین روز از حضور در استان قزوین از باغ پارک ملاخلیلا در مرکز باغستان قزوین بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سلیم ذکری، نماینده سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) در دومین روز از سفر خود به استان قزوین، به همراه کیانی‌راد رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین استانی با حضور در بوستان ملاخلیلا در جنوب شهر  از این باغ پارک زیبا در کانون باغستان قزوین دیدن کرد.

بوستان ملاخلیلا در بلوار جمهوری اسلامی، حوالی میدان دوراهی همدان در قزوین واقع شده، این بوستان بسیار زیبا با وسعت هفت هکتاری در جنوب شهر قزوین قرار گرفته است.

پارک ملاخلیلا از نظر بسیاری از افراد بیشتر یک باغستان است تا یک بوستان، این منطقه در حقیقت اولین بوستانی است که در باغستان سنتی احداث‌ شده و گوشه‌ای از میراث طبیعی مردم قزوین را به نمایش می‌گذارد

بوستان ملا خلیلا در آبان ماه سال 1394 توسط سازمان پارک‌ها و شهرداری قزوین افتتاح شد و اکنون بزرگ‌ترین بوستان درون‌شهری قزوین به شمار می‌رود.

نماینده سازمان فائو این پارک را بسیار زیبا و ارزشمند توصیف کرد و استقرار آن در دل باغستان را یک ظرفیت برای کمک به توسعه گردشگری دانست.

سلیم ذکری امروز از باغستان‌های شهر قزوین نیز دیدن می‌کند.

نشست تخصصی و بازدید از باغستان سنتی برای ثبت در میراث زنده نیاکان "جیاس" در دو روز قزوین برگزار شده است.

با ثبت جهانی باغستان در جیاس به عنوان هفتاد و نهمین میراث زنده کشاورزی جهان این اقدام ضمن رونق گردشگری بویژه گردشگری کشاورزی به برند شدن محصولات کشاورزی استان و نیز افزایش صادرات این محصولات کمک خواهد کرد.

در صورتی که موارد پیشنهادی ارائه شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی در خصوص باغستان سنتی از سوی نماینده فائو تایید نهایی شود در سال آینده گواهی ثبت جهانی باغستان در "جیاس" صادر خواهد شد که اتفاق مهم و بزرگی برای استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز