خبرگزاری کار ایران

معاون راه و شهرسازی استان خبر داد؛

برگزاری قرعه‌کشی واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۳۲۷

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری مراسم قرعه کشی واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه فرزند در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، میرزاعلی احمدی در این باره گفت: در این مراسم ۱۵ قطعه زمین به مساحت ۱۵۰ تا ۲۰۰ مترمربع به خانواده‌های مشمول طرح تعلق گرفت.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: تا ابتدای شهریور ماه امسال یک‌هزار و ۲۸۰ نفر که مشمول ماده ۳ و ۴ طرح قانون جوانی جمعیت می‌شوند، ثبت نام کرده‌اند و این قطعه زمین‌ها بعد از پرداخت هزینه‌های آماده سازی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و ساخت و ساز به عهده خود فرد است.

وی در مورد واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر گفت :به استناد ماده ۴ قانون جوانی جمعیت به هر یک از متقاضیانی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها پس از تصویب قانون جوانی جمعیت متولد شده باشند یعنی فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد باشد یک قطعه زمین حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع در شهر مورد تقاضا واگذار می‌شود‌.

وی در خصوص هزینه واگذاری زمین هم اظهار کرد: بابت بهای زمین مبلغی از متقاضیان  دریافت نمی‌شود و زمین کاملا به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و مبلغی که گرفته می‌شود فقط برای هزینه آماده سازی اراضی است.

این مسئول یادآورشد: طبق آئین نامه اجرایی قانون جوانی جمعیت، سقف ریالی واگذاری اراضی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان است و چنانچه ارزش بهای زمین بیشتر از این مبلغ باشد متقاضی می‌تواند با تمایل خودش یا مازاد قیمت زمین که توسط کارشناس قوه قضائیه تعیین می‌شود را پرداخت کند یا در صورتی که تمایل و یا توان پرداخت مازاد آن را نداشته باشد قطعه مورد نظر به دو نفر از متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در قانون به صراحت آمده حداکثر ۲۰۰ مترمربع برابر ضوابط طرح تفصیلی به متقاضی واگذار شود ولی اگر قطعه کمتر و کوچکتر هم باشد قابل واگذاری است و در اینجا موضوع مورد اهمیت در واگذاری اراضی ارزش ریالی آن است.

احمدی در رابطه با واگذاری زمین در شهرستان‌های استان هم گفت: تاکنون در شهرهای آبیک، تاکستان، اقبالیه، بوئین‌زهرا و شال تعدادی زمین واگذار شده و در سایر شهرها هم در دست اقدام است و پس از اینکه اراضی در شهرها تامین شود واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز