خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

نصب هشت ایستگاه شتاب نگار زلزله در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۳۹

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان از نصب و راه اندازی ۶ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۲ ایستگاه دیجیتال زلزله در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهزاد شاکرمی در گفت و گو با خبرنگاران به ویرایش چهارم آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله اشاره کرد و  اظهار داشت: این آیین نامه جزو سرآمدترین مدارک مهندسی کشور به شمار می‌رود که نقش موثر و سازنده آن، باعث ضابطه مند شدن ساخت و ساز ایمن و در نتیجه کاهش چشمگیر مرگ و میرها و خسارات ناشی از زلزله شده است.

وی افزود: برای طراحی ایمن، نزدیک به واقعیت و در عین حال اقتصادی ساختمان ها در برابر زلزله، به شتاب نگاشت های متنوع و متعدد از زلزله‌های رخ داده، نیاز است که آیین نامه‌های طراحی ساختمان، محتمل‌‌ترین شتابی را که ممکن است در آینده و عمر مفید هر سازه به دلیل زمین لرزه ایجاد شود، در اختیار طراح قرار می‌دهند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: در تقسیم بندی کشور بر این اساس، چهار منطقه‌ مختلف با سطوح خطر لرزه‌ای متفاوت شامل مناطق با خطر نسبی کم، متوسط، زیاد و بسیار زیاد در نقشه پهنه بندی زلزله مشخص شده است.

شاکرمی به شرایط زلزله خیزی لرستان اشاره کرد و گفت: مرحله سوم توسعه شبکه شتاب نگاری کشوری با محوریت توسعه ایستگاه های مستقر در استان، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا با مطالعه لرزه زمین ساختی و زمین شناسی و در نظر گرفتن ضوابط از پیش تعیین شده مانند لرزه زمین ساخت، زمین شناسی منطقه، زمین شناسی ساختگاهی، توپوگرافی، خطر پذیری، سازه های مهم، تعداد اندک دستگاه ها در بعضی مناطق و لحاظ امکانات بومی، هشت محل جهت نصب و راه اندازی ایستگاه ها انتخاب شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان افزود: در فاز اول و تا سال ۹۷ تعداد چهار ایستگاه برخط و ۱۶ ایستگاه دیجیتال، در فاز دوم توسعه شبکه شتابنگار استان در سال گذشته ۱۰ ایستگاه برخط و سه ایستگاه دیجیتال برای مناطق مختلف استان نصب شده است.

وی گفت: امسال نیز در فاز سوم ۶ ایستگاه برخط و ۲ ایستگاه دیجیتال در شهرهای ازنا، بروجرد، خرم آباد، زاغه، بیرانشهر، ویسیان، ونایی بروجرد و برخوردار نورآباد با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز