خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان عنوان کرد؛

وصول مالیات یک میلیارد و 200 میلیونی از یک بلاگر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۱۷

مشاغل فضای مجازی رصد می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اخذ مالیات از فعالین فضای مجازی هم در دستور کار قرار دارد، در این حوزه از یک بلاگر استان به عنوان شخص حقیقی از طریق تزراکنش‌های بانکی یک میلیارد و 200 میلیون تومان مالیات وصول شده که خود فرد هم تمکین کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به مناسبت تشریح دستاوردهای مالیاتی استان، صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

عزیزالله عباسپور در این نشست گفت: نحوه مصرف عوارض و مالیات باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مؤدیان مالیات خود را به‌موقع پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته 78 هزار و 50 اظهارنامه و فرم تبصره 100 داشتیم که نسبت به سال ماقبل آن 115 درصد افزایش داشت.

افزایش 114 درصدی پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

وی بیان کرد: از نظر ریالی سال گذشته حدود 396 میلیارد تومان مالیات ابرازی داشتیم که ۱۷۹ درصد رشد داشته است.

این مسئول عنوان کرد: 5 هزار و 383 اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی بارگذاری شده که از نظر ریالی 2 هزار و 200 میلارد بود و رضد 36 درصدی داشت.

عباسپور اظهار کرد: در حمایت از تولید هم نرخ مالیات بر شرکت‌ها 7 درصد کاهش پیدا کرده که البته در وصولی افزایش داشتیم.

وی اضافه کرد: در واریز به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در سال گذشته ۲ هزار و ۶۳ میلیارد واریزی داشتیم که ۱۱۴ درصد افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال هم یک‌هزار و ۲۴۶ میلیارد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز داشتیم که افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برای ورزش و جوانان در ۵ ماهه سال جاری ۳۶ میلیارد تومان واریزی داشتیم که ۲۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است؛ در حوزه بهداشت هم ۲۳۷ میلیارد واریزی داشتیم که افزایش پیدا کرده است.

این مسئول بیان کرد: وصولی امسال 3 هزار و 978 میلیارد پیش‌بینی شده  بود که ۳ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان وصول و بیش از ۹۲ درصد محقق شده و ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده و سهم قزوین در وصولی‌های کشور ۱.۴۳ درصد است.

وی ادامه داد: برای تکریم مؤدیان ساختمان آبیک تجهیز شد و برای چند شهر هم پروژه‌هایی در دست اجرا است و ارتقای برخی شهرها هم درخواست شده است.

46 پرونده مالیاتی شرکت‌های بزرگ به قزوین بازمی‌گردد

عباسپور ادامه داد: در انتقال پرونده‌های مهم استان ۵۷ مورد شناسایی، ۱۹ منتقل، ۲۱ پرونده در درحال انجام و ۶ مورد در مرحله  صدور مجوز قرار دارد، با ۱۱ مورد هم موافقت نشد، هزینه این واحدها در مجموع سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد است.

وی بیان کرد: در بخشودگی جرایم در سال گذشته برای یک‌هزار و 195 شخص حقیقی و  یک‌هزار و 830 شخص حقوقی بخشودگی داشتیم و میزان ارزش افزوده در این حوزه هم 2 هزار و 41 مورد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نرکده و پول نقد دریافت می‌کنند، به عنوان فرار مالیاتی شناسایی می‌شود و از بخشودگی جرایم و معافیت‌ها محروم می‌شوند اما برخورد جدی و پلمب خارج از محدوده فعالیت امور مالیاتی است.

وی عنوان کرد: در مشاغل فضای مجازی اطلاعات اولیه ما از نهادها و مراجعی کسب می‌شود که مجوزها را صادر یا نظارت دارند، رصدهایی صورت گرفته، پرونده‌هایی تشکیل شده و دریافتی‌هایی هم داشته‌ایم.

شرکت "رضایت خودرو" بیش از یک‌هزار میلیارد فرار مالیاتی داشت

این مسئول اظهار کرد: شرکت "رضایت خودرو طراوت نوین" از ۹۲ تا ۹۸ به عنوان شخص حقیقی فعال بوده و بعد از آن به صورت شرکت ثبت شده، تمام سال‌ها برای آن مالیات نوشته شده و ۶ میلیارد پرداخت می‌کرد اما از بهمن سال گذشته پرداخت نکرد.

وی ادامه داد: اطلاعات مؤدیان محرمانه است و اجازه انتشار وجود ندارد، در این پرونده هم اطلاعات به دستور دادستان اعلام شد، اصل بدهی ۷۰۱ میلیارد و درمجموع بیش از یک‌هزار میلیارد بدهی دارد که میزان آن تقریبا با اموالی که توقیف شده برابری می‌کند.

وی اضافه کرد: هرگونه درآمد شخص حقیقی و حقوقی چه در داخل کشور و چه خارج از کشور باشد درصورتی که مقیم ایران باشد، مشمول مالیات است.  

عباسپور گفت: طلافروشی‌ها و رستوران‌ها مشمول دریافت سهم مالیات از مشتری هستند و اگر دریافت نکنند باید از درآمد خود ارزش افزوده را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان میزان فرار مالیاتی را قطعی اعلام کرد، برخی افراد اطلاعات را در سامانه درج نمی‌کنند و اظهارنامه خلاف واقع دارند، که بعد از چند سال اطلاعات دقیق به دست ما می‌رسد، اجرای سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی پیش زمینه‌ای برای اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: ۴۶۶ مورد خانه خالی شناسایی شده که میزان مالیات تشخیص داده شده برای مواردی که مشمول مالیات شده‌اند ۱۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز