خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون؛

138 هزار آزمون سنجش کیفیت آب در قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۹۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار مورد آزمون‌های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده و سلامت آب مورد استفاده مردم استان را تایید کرده است.

به گزارش ایلنا، داراب بیرنوندی با اعلام این خبر گفت: آزمون‌های باکتریولوژی، کلرسنجی، کدورت سنجی، HPC  و فلزات سنگین به طور مستمر از آب آشامیدنی مصرفی مردم به عمل می‌آید و سنجش جداگانه‌ای نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد که نتایج مشابهی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اهمیت شست‌وشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب برشمرد و اضافه کرد: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش در سال گذشته، تعداد ۴۰۰ باب مخزن آب نیز شست‌وشو و گندزدایی شده است.

وی یادآور شد: تامین آب آشامیدنی با رعایت تمام استانداردهای لازم صورت می‌گیرد و در این راستا گواهی نامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و دو مجتمع روستایی شهیدرجایی و شهیدالهیاری اخذ شده است.

۱۶ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند که سه مورد آن‌ها گواهی نامه استاندارد ۱۷۰۲۵ را دارا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز