خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خدمات طراحی شهرداری قزوین:

طرح تفصیلی مدیریت پسماند قزوین به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۸۳۸

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهر قزوین که به درخواست سازمان مدیریت پسماند و توسط سازمان خدمات طراحی تهیه و تدوین شده با اکثریت آرا در جلسه علنی شورای شهر قزوین به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، محمداسماعیل حافظی گفت: قزوین جزء اولین شهرهای پیشگام کشور است که نسبت به تهیه و اجرای طرح تفصیلی مدیریت پسماند اقدام کرده، این طرح‌ها مبتنی بر چرخه سرنوشت زباله بوده و حاوی دستورالعمل‌های لازم برای هر یک از اجزاء چرخه سرنوشت است.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین ادامه داد: پیرو دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور مبنی بر لزوم تهیه طرح‌های جامع مدیریت پسماند،‌ شهرداری قزوین نیز بر آن شد تا با تهیه این طرح، استراتژی کوتاه مدت (5 ساله) و بلند مدت (10 ساله) خود را در زمینه مدیریت پسماند، مشخص کند و با مشخص کردن برنامه‌ها و هزینه‌های مورد نیاز، امکان ارزیابی برنامه‌های خود توسط مقامات مسئول را فراهم کند.

این مسئول گفت: طرح تفصیلی تمام مراحل مدیریت پسماند از مرحله تولید تا دفع نهایی و مراقبت‌های پس از دفن را در بر می‌گیرد و برنامه اجرایی 10 ساله را ارائه می‌دهد؛ بر این اساس در این پروژه برنامه‌های مورد لزوم جهت آموزش و فرهنگ سازی، برنامه تفکیک از مبداء تولید و برنامه درخصوص جمع آوری و حمل و نقل زباله تدوین شد.

حافظی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی جهت مدیریت پسماندهای بیمارستانی، برنامه ریزی در خصوص جزء ویژه پسماندهای عادی و برنامه ریزی درخصوص پردازش و دفع زباله شهر قزوین در دستور کار مشاور قرار گرفت.

وی بیان کرد: از اهداف این پروژه، ارائه برنامه طراحی محل دفن بهداشتی پسماند استان قزوین، بررسی الگوی فعلی جمع آوری زباله در شهر قزوین و تحلیل روش فعلی و معرفی بهترین الگوی جمع آوری زباله در شهر قزوین، نحوه مدیریت نخاله‌های ساختمانی، بررسی تولید کود کمپوست و روش‌های بی خطر سازی زباله در شهر قزوین، تحلیل نقاط ضعف موجود و ارائه الگویی جهت رفع مشکلات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز