خبرگزاری کار ایران

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین:

تربیت نیروی کار ماهر در اولویت‌های دانشگاه کار قزوین قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۰۱۱

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین گفت: تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار از اهداف ما است و 900 دانشجوی کاردانی داریم که شهریه پرداخت نمی‌کنند و هزینه‌های آن هم با طرح‌هایی مانند نیروگاه خورشیدی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن اسدی در نشست خبری هفته مشاغل که ظهر امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: به دلیل عدم رشد جمعیت، نیروی جوان اندکی باقی مانده که اگر خوب هدایت نشوند، بازار کار نیروهای ماهر را نخواهد داشت، البته درحال حاضر هم با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم که در سال‌های آینده تشدید می‌شود.

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین ادامه داد: در گذشته در رشته‌های علوم انسانی و فنی کمبود داشتیم؛ اما در چند سال اخیر استقبال از رشته‌های کاربردی بهتر شده، ظرفیت رشته نساجی تکمیل شد و با دو واحد نفیس نخ و مطهری قرارداد منعقد شده و دانشجویان این رشته را از ابتدای ورود حمایت کرده و نیمی از شهریه آن‌ها را هم پرداخت می‌کنند تا در آینده به عنوان نیروی کار به کارگیری کند.

وی بیان کرد: باید در هفته مشاغل در واحدهای تولیدی باز باشد تا دانش‌آموز قبل از انتخاب رشته با شغل‌ها آشنا شود، برای برخی رشته‌ها تبلیغات کاذب صورت گرفته اما از طرف دیگر از برخی رشته‌هایی که بازار کار تضمین شده دارند، استقبال نمی‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در دانشگاه کار ۷۰ رشته و 2 هزار و 500 دانشجو در سه مقطع و در مرکز علمی‌-کاربردی ۸۱۶ دانشجو در ۲۶ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و برای همه رشته‌ها کارگاه‌های تجهیز شده داریم.

اسدی درباره نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار گفت: درحال حاضر یک نیروگاه 70 هکتاری با ظرفیت اولیه 10 هزار کیلووات در رفسجان فعال است، در قزوین هم 130 کیلووات نیروگاه در پشت بام‌های قزوین داریم که برق مجموع نیروگاه به مبلغ 5 میلارد تومان در سال به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی دانشگاه هم گسترش پیدا کرده، عنوان کرد: تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه با رشد 2.3 برابری از 50 به 150 مورد رسیده است، همچنین در کنفرانس علمی که سال گذشته برگزار کردیم 241 مقاله از 574 پژوهشگر گردآوری شد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین ادامه داد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه هم توسعه پیدا کرده و 6 شرکت در این شهرستان و 2 شرکت در آبیک مستقر شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: برای توسعه رشته‌های کاربری هم چهار رشته ایمنی صنعتی، مکانیک گرایش ماشین ابزار، حسابداری و مدیریت بازرگانی توسط دانشگاه درحال بازبینی هستند تا برای آن‌ها جذب دانشجو صورت گیرد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز